TK Rolex Explorer II Polar

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop (geen inruil deze keer), vanwege een spontane NA …
De Explorer is prachtig en ik wilde altijd al een keer een horloge met witte dial. Maar de klik is er niet voldoende helaas. Afgelopen twee weken een afscheidtour gemaakt met de Explorer door Vietnam. Dat was leuk en eindelijk eens kunnen genieten van de GMT functie. Ik hoop dat er een liefhebber is die dit horloge wel gaat dragen. Het is een perfecte toolwatch en daily driver, maar daar heb ik er al wat meer van. Genoeg geluld, hier de verplichte tekst en vooral foto’s, want die spreken toch het meest!

Merk en model: Rolex Explorer II Polar (witte dial) 16570
Diameter: 40 mm
Leeftijd: 2002 (Y serienummer)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): december 2021. gekocht van een respectabel HF-lid.
Factuur en/of certificaat: Geen, maar wordt geleverd na een controle door Tempus. dat geeft mij en de koper een beter gevoel. Volgens verkoper is de Explorer wel al eens geserviced door vorige eigenaar bij W&V, maar datum onbekend en factuur ontbreekt.
Originele doos en/of eventuele accessoires: Geen, watch only. Kan ook geleverd met zwarte AVW Rolex doos (zie foto’s)
Verzendkosten of afgehaald: Afhalen heeft de voorkeur (regio Amsterdam)
Conditie (krassen, werking etc): Gedragen en ongepolijst, maar nog in goede staat. Kast is gaaf en lugs scherp en de (correcte 2002 DT-)band heeft wel wat lichte krasjes en heeft nauwelijks rek (zie foto).
Laatste uitslag timegraph gaf +5s/d en 303 amplitude. In overleg ook leverbaar met volledige verse service door Tempus tegen geringe meerprijs.
Soort uurwerk en kaliber: Rolex 3185
Vraagprijs: 8.500 euro
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

66 likes

Up. Wel interesse, vooral inruil.
Maar ik verkoop hem toch liever.

5 likes

Gereserveerd (OHPF)

4 likes