Tk: Rolex GMT Master ‘Tiger eye’

Oke, ik zit al langer in een fase van wel/niet/wel/niet houden of verkopen, maar nu even in een opwelling in het blauwe deel voor zo lang ik achter dat idee sta.

Het is een ongelooflijk lekker culthorloge. Als je hem bij mij niet cool genoeg vond, Clint Eastwoord had ‘m uiteraard ook dus enige mate van sexappeal comes with the watch.

Je hebt twee soorten two tone: het foute soort en het coole soort. Het moge duidelijk zijn in welke categorie deze valt, al is mijn meisje dat nooit helemaal met me eens geworden. Maar daar leer je maling aan te hebben.

Hij heeft een beurt gehad in 2019 en loopt goed. De bezel draait iets stroef, waar ik persoonlijk nooit echt last van gehad heb, maar ik wil het toch noemen.

USP’s:

Ik durf niet stellig te zijn in dat de kast nooit is gepolijst, maar het lijkt er sterk op dat hij nooit is gepolijst. Wel genoeg krassen, maar dat heb je liever dan een afgeronde kast en lugs.

De band is in 2019 gereviseerd voor € 700,-. Daarbij zijn niet alleen alle bandpennen vervangen, maar zijn ook 18 gouden middenschakels vervangen door nieuwe en is iedere schakel handmatig vakkundig gepolijst dan wel gesatineerd. Wel wat krassen op de sluiting sindsdien, maar hee, het is een toolwatch. Dit is hoe je hem wil hebben.

De ‘glossy laquered’ dial is in uitstekende staat. 0% van die vervelende tritium burn die je zo vaak tegenkomt op dit type plaat. Keurige wijzers met matchende lume.

Echt een tof horloge. :muscle:

Merk: Rolex Model: GMT Master 16753 ‘Tiger eye’
Diameter: 40mm
Bouwjaar: juli ‘85
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen:
Factuur en of certificaat: geen
Originele doos en/of accessoires: Doos en rolex doekje, zie foto’s
Verzendkosten en/of afgehaald: alleen persoonlijke overdracht, in overleg. Geen cash.
Conditie: Vintage maar vet.
Waterdicht: ik zou het niet proberen.
Soort uurwerk en kaliber: Rolex cal. 3075
Prijs: € 12.500

75 likes