TK | Rolex Oysterdate Precision 6694 in 34mm

Beste forumleden,

Bij deze gaat mijn vintage Rolex Oysterdate Precision met referentie 6694 in de verkoop. Het horloge komt uit circa november 1966 en is 34mm in diameter. Volledig origineel en geserviced in perfecte staat. Getest en nog steeds goedgekeurd tot 100m water dichtheid. De prachtige non-stretch 7205 Rivited Oyster bracelet is in mint condition met minimale rek. De stalen band heeft totaal 11 schakels en past een pols van maximaal 19cm. Ook heeft het horloge een mooie en strakke plexi glas met 2.5x cyclops voor de datum op de drie uur positie. Clasp/sluiting is gestamped 4-67 en komt dus uit april 1967, aldus een periode correct en originele band. De handopgewonden Rolex loopt gemiddeld ±5 seconden per 24 uur en heeft de komende jaren geen service beurt nodig. Een fantastisch in-house vintage calibre van het befaamde merk. De lichte sunburst wijzerplaat heeft een mooie patina en veranderd constant van kleur in verschillend licht. De wijzerplaat en wijzers zijn nog voorzien van de originele tritium en hebben een mooie kleur en uitstraling.

Ik ga dit horloge verkopen omdat ik in de markt ben voor een Rolex Explorer II. Dat in combinatie met te veel andere mooie horloges maakt dit horloge helaas overbodig, en mag dus het nestje verlaten. Zelf heb ik dit horloge een tijdje geleden overgenomen van forumlid @nielsr en volledig laten checken en afregelen door horlogemakers op mijn werk. Een perfect betaalbaar horloge voor iemand die in de markt is voor zijn eerste Rolex, of voor de echte vintage liefhebber die volledige originaliteit het meest belangrijkst vind. De kast is enkele keren gepolijst en is nog dik en strak aan alle vier de lugs. Hieronder volgt het bekende lijstje:

Referentie: 6694
Model: Rolex Oysterdate Precision
Diameter: 34mm excl. kroon
Jaar: circa 1966 - 1967
Gangreserve: ±50 uur
Uurwerk: handopwinder met datum functie
Doos/Papieren: geen doos of papieren, enkel horloge
Lume: tritium maar werkt niet meer
Staat: Gedragen maar in uitmuntende en originele staat, enkel wat krasjes door leeftijd maar niks bijzonders

Als er nog vragen zijn, stuur mij dan gerust een PB. Persoonlijk ophalen heeft mijn voorkeur maar verzenden is ook mogelijk. Kosten voor verzekerd verzenden zijn voor de koper. De koffie staat klaar en ik heb altijd tijd voor een leuk gesprek.

Ruilen enkel tegen een Rolex Explorer II 16570 met Polar dial en SEL met bijbetaling aan mijn kant. De prijs is €1750,- of doe mij een aantrekkelijk bod. Een betaalbare maar klassieke Rolex die in de toekomst nooit zijn waarde zal verliezen. Bekijk goed de foto’s hieronder voor een mooi en duidelijk indruk van het horloge. Toch moet ik eerlijk zeggen dat het horloge in werkelijkheid nog veel meer aanspreekt dan enkel op foto’s!

Groeten,
Sam

6 likes

Gereserveerd. Meer info volgt vanavond.

Horloge is verkocht. Bedankt HorlogeForum!

Topic mag op slot. :lock:

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.