TK/TR: 1950s Universal Genève Monodatic (18K goud) + UG gesp

Te koop

Merk: Universal Genève.
Model/bijzonderheden: Monodatic, 18ct geelgoud.

Uurwerk: onbekend kaliber voor mij, want ik kon het niet lezen :crazy_face:. Het bumpertje loopt wel erg strak.

Leeftijd: 1950s.
Afmetingen: 35mm ex. kroon.
Staat: goed. De wijzerplaat kent wat patina, maar de kast is erg scherp: de zijkant van de kast en de onderkant van de lugs hebben de originele brushing. De kroon is niet origineel.

De kastpoot rechtsonder is iets verbogen. Dat merk je niet om de pols, maar hoort natuurlijk in de omschrijving. Hieronder links op de foto.

Toebehoren: UG gesp, verguld.
Vraagprijs: €1.350,- excl. verzending.
NB: verzending op risico van de koper.

Check vooral dit filmpje voor een écht goed beeld van dit horloge. Highlights zijn wat mij betreft de messcherpe lugs, de elegante ring op de wijzerplaat en de gouden omlijsting van het datumvenster.

Foto’s gesp:

De in deze advertentie gebruikte foto’s zijn recente foto’s van het daadwerkelijke object. De foto’s maken deel uit van de omschrijving. Indien je interesse hebt, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is niet toegestaan.

Voor verkoopervaringen verwijs ik je graag naar het groene deel: Mafkees

19 likes

Up

up

Up

up

up

1 like

Uit betrouwbare bron vernam ik dat het uurwerk een cal. 138c is, dus dat mysterie is opgelost :slight_smile:

Ik kan inruil beperkt overwegen, bijvoorbeeld Omega of natuurlijk Eterna(-Matic). Ik overweeg alleen stukken in goede staat.

1 like

Up