TK/TR; Gruen Precision (€250) - Gereserveerd

Te koop een Gruen Precision 510. Een mooi horloge wat mogelijk gedragen werd in de eerste James Bond film Dr.No. Het horloge wat als eerste in beeld kwam, bij James Bond om zijn arm zou geen Rolex zijn, maar dit model van Gruen. Ikzelf ben er niet zo zeker van, maar het is een mooi verhaal.

Gruen is een merk wat is begonnen door een Zwitserse horlogemaker, die naar Amerika verhuisde. De fabriek van Gruen voor uurwerken stond in Zwitserland, maar ze werden in Amerika in hun behuizing gedaan. Verder had Gruen een innige relatie met Rolex, de fabriek van Gruen in Zwitserland is opgekocht door Aegler, de producent van de uurwerken van Rolex. Rolex en Gruen gebruikte in sommige horloges exact dezelfde uurwerken. Dit is er niet zo een, maar zeker een die er mag zijn. Veel van Aegler’s technische kennis is uiteindelijk via Aegler bij Rolex terecht gekomen.

Bij het horloge zit een kalfsleder 17,5mm bruine band.

Merk en model: Gruen Precision met 510 caliber
Diameter: 32mm zonder kroon, 33mm met kroon. 8mm dik.
Leeftijd: van ongeveer 1957
Papieren, doos en eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: Kan verzonden worden €6,50 PostNL, evt DHL mogelijk. Afhalen, regio Delft.
Conditie (krassen, werking etc): voor leeftijd 90/100, het plexiglas heeft wat krassen.
Soort uurwerk en kaliber: Gruen 510, handopwinder
Vraagprijs: €300
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

4 likes

Upje en prijsaanpassing (€275).
Wel interesse maar nog vragen, een PB kan altijd.

1 like

Het merk van dit prachtige horloge is toevallig nog afgelopen week op de mat gevallen, er staat een verhaaltje in de rikketik.

1 like

Uppie.

Nog even melding van de staat. Vorig jaar is het horloge nog geserviced.

1 like

Upje en prijs omlaag. Laatste prijsverlaging. Hij hoeft niet weg, maar ik maak er graag iemand anders blij mee.

Upje

Laatste up voor nu

Up. Mag eventueel ook geruild worden, desgewenst met cash van mijn kant. Mijn budget hierin is maximaal €250 om bij het horloge te leggen.

1 like

Gereserveerd.