TK/TR: Mondia Top Second met 'flashing second' complicatie

Hierbij bied ik mijn Mondia Top Second aan.
Dit Zwitserse horloge heeft een erg bijzondere complicatie: de zogenaamde ‘flashing second’, een klein rond venstertje waarin elke seconde een rood bolletje verschijnt.

Details over dit type horloge en deze erg bijzondere complicatie kan je vinden op http://thewatchspotblog.com/?p=2030 en op https://www.watchrepairtalk.com/topic/7641-a-simple-complication-mondia-top-second/

Belangrijke opmerking: toen ik het horloge kocht was de tiretteveer gebroken. Deze werd vervangen, maar bij het aandraaien van één van de schroeven brak er een stukje van de schroefkop (zie foto).
schroef
Gezien de schroef reeds goed vast zat heb ik dit zo gelaten, maar ik vind het toch vermeldenswaardig.

Het horloge houdt goed de tijd en het datum snelverzet werkt naar behoren. Het horloge heeft gezien zijn leeftijd uiteraard draagsporen, maar ziet er al-bij-al goed uit - zie foto’s.

Een servicebeurtje is wel aangeraden gezien het uurverzet nogal stroef gaat en de blinkende seconde niet altijd 100% ‘instant’ voorbij komt (zie ook filmpje hieronder)

• Merk: Mondia
  • Model: Top Second
  • Formaat: breedte: ca. 35 mm zonder kroon; hoogte: ca. 41 mm
  • Bouwjaar: jaren '70
  • Uurwerk: Adolf Schild AS 2063 met ‘flashing second’ complicatie
  • Accessoires: geen
  • Staat: Zie beschrijving.
  • Afhalen te Turnhout, België; verzending mogelijk op kosten en risico koper
  • Vraagprijs: gezien een onderhoudsbeurt aangeraden is zet ik de vraagprijs op 150 EUR. Biedingen en inruilvoorstellen steeds welkom.

10 likes

Omhoog voor dit horloge met unieke complicatie!

1 like

Weinig animo voor dit toch wel leuke hebbeding. Niet interessant genoeg? Te hoog geprijsd? Andere opmerkingen? Ik hoor het graag en sta zoals reeds vermeld open voor elk aanbod, zowel cash als ruil!

1 like

Deze is er nog steeds!
Pricedrop naar 118,76 EUR (zo doen ze dat op Uhrforum toch altijd, niet?)!

3 likes

Deze is er nog steeds! Laat jullie voorstellen maar komen!

Up

Up & vraagprijs naar 99 EUR!

Up - vraagprijs naar 85 EUR.

Up

Up. Gezien het hier toch maar ligt te liggen mag de vraagprijs naar 70 EUR :astonished: