TK: Unieke Barthelay B10 chronograaf

Hierbij bied ik mijn Barthelay B10 chronograaf aan. Ik heb deze in oktober 2019 aangeschaft. Ik wil namelijk naar een three-piece collection toe. Door de komst van mijn nieuw aangeschafte Breitling SOH II chronograaf komt deze nauwelijks uit zijn doos.

Alexis Barthelay SA is een merk met een bijzondere historie en is in 1930 opgericht. Met het maken van juwelen en luxe uurwerken ( '“our aim has been to bring together Parisian fashion and luxury and Swiss watchmaking”) Hier is echter relatief weinig over te vinden en Barthelay behoort sinds 2005 tot de Franck Muller Group.

Merk en model: Barthelay B10 (referentie 05210)
Soort uurwerk en kaliber: ETA 2094, automatisch
Diameter: 29 x 50 (zonder kroon)
Dikte: 11 mm (curved)
glas: saffierglas
uurmarkering: Romeins
wijzerplaat: Mother of Pearl
materiaal horlogeband: krokodillenleer
kleur horlogeband: krokodillenleer
Dikte horlogeband: 4,5 mm
lengte horlogeband: 190mm (110mm / 80mm)
breedte bandaanzet 25 mm
sluiting: doornsluiting
gespbreedte: 23 mm
Leeftijd: 2012 (volgens vorige eigenaar)
Onderhoudhistorie: volgens vorige eigenaar in 2019 onderhoud gehad, echter kan ik dat niet aantonen. Horloge loopt netjes op tijd.
Papieren, doos en eventuele accessoires: Komt met originele doos en omdoos
Verzendkosten of afgehaald: kan beide, ophalen (of brengen) heeft echter de voorkeur
Conditie (krassen, werking etc): Horloge is netjes gedragen maar is heeft lichte gebruikssporen. Heb echter geprobeerd dit zo goed mogelijk in beeld te brengen. Het glas heeft krasjes maar vallen in het echt nauwelijks op.

Vraagprijs: een bescheiden 1500 euro ( op chrono 24 staat er een voor het dubbele). Dit is tevens behoorlijk minder dan ik er zelf voor betaald heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

3 likes

En een up voor deze bijzonder smaakvolle klassieker.

Tot voor kort ben ik er op geen enkel forum eenzelfde exemplaar tegen gekomen. Enige tijd geleden verscheen er eentje op een andere site. Zegt toch wel iets. Dus als je iets unieks zoekt, dan is dit je kans…

En over de prijs? Ik denk dat deze meer dan redelijk is (zie afbeelding).

En eventjes opnieuw onder de aandacht brengen.

En up…

Up_Arrow-1

image

Iets leuks in te ruilen? Laat maar weten. Cash up or down geen probleem.