TK: Vintage ITA (chronograph suisse) 18k rosé chronograaf OHPF

Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is):

Merk en model: Ita chronograaf

Diameter: 38 excl kroon

Leeftijd: 1950-1960s vermoedelijk

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: januari dit jaar

Papieren, doos en eventuele accessoires: horloge op een band, niet het bandje in de foto’s.

Verzendkosten of afgehaald: afhalen in Nijmegen, verzending op kosten en risico koper

Conditie (krassen, werking etc): erg mooi, zeker gezien het feit dat deze vintage chronografen vaak een zwaar leven achter de rug hebben. Kast is héél erg goed, wijzerplaat heeft nauwelijks patina en is origineel. Wijzers hebben een heel klein beetje patina. Eigenlijk spreken de foto’s voor zich. Enige minpuntje is dat de kroon vermoedelijk vervangen is, deze matcht qua kleur ook niet zo goed bij de kast maar lijkt meer geel goud. Verder heb ik bij ontvangst van het horloge één van de pinnetjes waar de band mee vastzit afgebroken, dit is door een goudsmid gerepareerd

Soort uurwerk en kaliber: Een landeron uurwerk, volgens mij 148 of 248. Ik ben vergeten welke.

Vraagprijs: 725 (mijn aankoopprijs + reparatiekosten, lijkt mij fair aangezien dit alsnog weinig is voor een 18k chrono in zulke staat)

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

12 likes

Up! Het horloge is trouwens zomer 2020 geserviced volgens de vorige eigenaar, ik heb hem op het forum overgenomen en hij loopt goed dus geen reden om aan te twijfelen.

Prijs naar 700

1 like

up

1 like

up

1 like

up

675? Anders gaat hij ook ergens anders de verkoop in.

2 likes

up

1 like

Up

1 like