TK: vintage Poljot met Alarm

Ik vind het een superleuk horloge met een echte Sovjet fibe, maar pak hem eigenlijk niet, zelfs niet na de recente mediationtherapie laat ik deze Poljot links liggen. Ik heb deze Poljot zelf nieuw gekocht, dus slechts twee/drie keer gedragen. Wel een nieuwe Ostrich Leather Honey band erop gezet, en uiteraard zit de originele Poljot lederen band er ook bij. Het alarm werkt super, hoog nostalgie gehalte hoe het alarm ratelt.

Het verplichte (!) rijtje:

Te koop: Poljot 2612.1 Alarmhorloge

Over het uurwerk:

Poljot caliber 2612.1 is a Russian version of the legendary alarm clock caliber AS 1475 (AS 1930), from the no longer existing Swiss raw material factory Adolph Schild SA. This is the only Russian alarm clock caliber that was built in the 1960s. Unfortunately, these Russian signal movements are no longer produced since Poljot gave up the movement production.

Fun Fact , the mechanical alarm tone is generated by a small hammer. The alarm tone lasts approx. 13 seconds and creates a mechanical rattle.

Merk en model: Poljot 2612.1

Diameter: 38mm; draagt groter dan de 38mm doet vermoeden door de dubbele uitgesproken kroon

Leeftijd: Eind jaren 90

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: Oktober 2021

Originele doos en/of eventuele accessoires: Alleen de Poljot op de nieuwe struisvogelband en de originele lederen Poljot-band

Verzendkosten of afgehaald: Beide mogelijk, evt. verzendkosten en -risico zijn voor de koper

Conditie (krassen, werking etc): zo goed als nieuw slechts twee/drie gedragen (99/100)

Soort uurwerk en kaliber: Poljot 2612.1

Vraagprijs: 170 Euro

Verzendkosten of afgehaald: Beide mogelijk, evt. verzendkosten en -risico zijn voor de koper;

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Als u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag). Excuus voor de foto’s, foto’s maken is niet mijn sterkste punt.

Bedankt voor het kijken en bij vragen en/of interesse stuur mij een persoonlijk bericht.

2 likes

Verschillende reacties, vragen, alleen nog niet iemand die de trekkert heeft overgehaald. Wie durft?