TK: Zenith El Primero Stratos 1/10th Felix Baumgartner Edition

Te koop is deze mooie Zenith Stratos, het betreft de Felix Baumgartner commemorative edition met het bijbehorende achterdeksel. Baumgartner heeft met een Stratos om de pols een skydive gedaan vanuit de ruimte in 2012! Meer info in dit artikel op Forbes

Ik kocht deze zelf een week geleden bij juwelier Harry Tromp in Amsterdam (die hem origineel doorgeleverd heeft, via Schaap & Citroen, aan hun klant). Het is een prachtig horloge, maar op de pols blijk ik er helaas geen klik mee te hebben.

Inbegrepen is doos en papieren, alleen geen garantiekaartje aangezien de vorige eigenaar dit schijnbaar heeft verloren. Wel inbegrepen is de originele factuur van S&C en het bewijs van een full service bij Zenith uit 2017 (waarbij ook het saffierglas werd vervangen). Over authenticiteit is er dus geen enkele twijfel mogelijk.

Horloge heeft enkele minimale draagsporen maar verkeert nog in heel goede staat. Technisch is hij perfect (tenslotte volledig geserviced in 2017 met nog garantie!).

Prijs is de laagste op het internet!

Model: Zenith El Primero Stratos (1/10th)
Jaar: 2015
Diameter: 45.5mm
Movement: Zenith caliber 4057B High Beat (36,000 bph)
Nieuwprijs: €8400!

Vraagprijs: €4250 excl verzending,bij voorkeur ophaling in Ninove (België) gezien de waarde

26 likes

Upje & pricedrop naar €4100; weggeefprijs!

Overigens heb ik nog via Tromp een document & emailcommunicatie gekregen van Zenith waarbij zij garanderen dat het om een authentiek exemplaar gaat, en de bevestiging van de reeds uitgevoerde service:

2 likes

Bump & laatste drop naar €4000. Goedkoper gaat hij niet worden.

Midweek bump! Ook een document gehad van S&C waarbij ze bevestigen dit specifiek horloge te hebben verkocht.

2 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.