Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Dàt is nu precies de hele opzet van dit Topic jongens ’ die vergeten , of ooit zal ik er eens naar kijken(of laten kijken) beauty’s …ergens in een vergeten doosje weer levend maken :hugs: dus laat ze maar zien :yum: …enne
al bedankt voor het delen @Chillekasper @Owengraven @Unagi en @Drees WIE volgt …niet verlegen zijn :wink:

6 likes

…En @Lexaf en @EricA natuurlijk ook :sunglasses:

3 likes

Dat klopt helaas als een zwerende vinger.
Veel heb ik gelukkig niet beschadigd. Hij zag er al zo uit met alleen wat meer vlekjes. Maar toch te overijverig geweest de e van Genève heeft tot mijn grote spijt het veld moeten ruimen. :disappointed_relieved:

4 likes

Dat dus! :scream: Maar dat bedoel ik ook met leerzaam. En respect dat je dan ook je missers hier durft te laten zien.

4 likes

Precies, zodat andere deze blunder niet begaan.

Dat is pech de E half weg :yum:

Gelukkig stoor ik me er niet zo aan en is het niet een horloge waar ik aan gehecht ben. Toch draag ik hem regelmatig er kan per slot van rekening niet veel meer mee gebeuren.

5 likes

Inderdaad! Dit soort “afdankertjes” verdienen soms ook een kans. Ik heb thuis een la vol met van die afdankertjes, allemaal laten servicen zal denk ik onmogelijk zijn, dus zo nu en dan stuur ik er eentje op. @tokes is momenteel ook bezig met een zakhorloge, helemaal vies van de smurrie, wijzers scheef en uurwerk gortdroog. Ben benieuwd naar het resultaat!

Ik heb zelf heel veel plezier aan wanneer ik zie dat een horloge weer opleeft nadat hij een service heeft gehad. Dat geld wat je in zo’n reparatie stopt zal ik er waarschijnlijk in de meeste gevallen niet meer uithalen. Maar de plezier die ik er uithaal maakt heel veel goed. :slight_smile:

8 likes

Precies. Die enkele keer dat ik het er voor over heb om een horloge toch professioneel te laten servicen geeft heel veel voldoening. Ik heb een tijdje geleden ook zo’n verloren gewaand oudje bij @tokes laten servicen en zie het resultaat hieronder.
Blij mee! (bandje is overigens uit eigen keuken…)
Ik draag hem (of moet ik zeggen haar) overigens zelf niet, want daarvoor vind ik het toch te klein. Maar ze ligt klaar als presentje voor mijn dochter, vandaar ook het felrode bandje.

17 likes

Zeer gewaardeerd HF lid @Climholland is de bedenker van de ‘Climmerick’. Die wil hij nog wel eens creëren als hij blij wordt van een bijdrage hier op HF. Ik ben hem daarin gaan volgen en omdat ik de Limerick rijmvorm zelf ook graag beoefen, plaats ik er ook wel eens een, soms als reactie op een creatie van Clim en soms spontaan omdat ik ook wel eens blij wordt van een bijdrage.

Omdat ik dit zo’n ontzettend leuk draadje vind, waarvoor nogmaals dank voor het initiatief, @pmannaert, heb ik er een bedacht voor al die leuke inzendingen in dit topic.

Over Nieuw en Heel Duur op HF heel veel praatjes,
In draadje gaat het over spul uit vergeten laatjes.
Dat vind ik nou sterk,
Dat is het betere werk.
Reanimatie van penanker tot oud-omaatjes.

Lekker doorgaan jongens en meisjes! Er is nog veel te laten zien en te vertellen!

14 likes

En niet te vergeten de LCD en LED display horloges gereanimeerd door met name @Tonosama in het Super topic van @domega ,al ettelijke keren met open mond naar de realisaties van Edgar gekeken :heart_eyes: met deze Edgar show it here again plaese

5 likes

Oude glycine kast was niet meer te redden, vond nog een oude horlogekast in de projectbak

Alles paste er perfect in toch stukken beter

27 likes

Mooi! Een bijna perfect hetzelfde vormgegeven kastje maar dan wel RVS! Goed gedaan man.

1 like

Prachtig bedankt voor het delen :wink:

2 likes

Dat zijn een hoop digitale horloges

1 like

Daar zitten snoepjes bij hoor. :heart_eyes:
Ik heb er ook een paar, niet allemaal meer werkend. Draag ze bijna nooit, ook al door het gedoe met instellen van tijd, datum en zo. En soms begint er een in het midden van de nacht te piepen omdat het alarm niet goed staat.
Ga ze toch maar weer eens afwisselen met de standaard vintage.

11 likes

Haha, zeker als je niet weet hoe het in te stellen, zoals ik…

1 like

Hola dat zijn er ook wel wat , De batterijboer zal content zijn :sunglasses:

1 like

Ja, ze lusten wel erg veel batterijtjes. En met verwisselen hang je meteen weer aan dat verrekte instellen. :scream:

2 likes

Oeh, heerlijk deze​:+1::+1:

2 likes

Dààr kijken we met genoegen naar uit :yum:

40jaar gebruikt als toolwatch door een stratenmaker. Vervolgens eens een beurtje gegeven en het lelijke eendje was opeens een prachtige zwaan

62 likes