Toon je “weer levend gemaakte” horloges

Dank :blush::pray:

Wow, dat ziet er prachtig uit

1 like

Dank. Een beetje zonlicht op een facetglas doet het altijd goed. :sunglasses:

Dit beloofd voor later, en ze blijft kennelijk draaien :ok_hand:t2:

Heb deze al heel lang in blauw, fijn tijdloos model - en groen is leuke extra! :+1:

2 likes

Wat heet toonbaar! Ik heb de foto even sterk vergroot weergegeven en ja! Zéér toonbaar. Mijn complimenten! En dan al dat blauw! Mmmm, heerlijk. Dank voor het delen. Gaat dit punten opleveren bij ‘uniek’ ?

3 likes

Ik acht de kans dat er nog een op het forum rondhangt erg klein, dus als ik hem daar neerzet gaat dat denk ik wel een puntje opleveren. :sunglasses:

1 like

Hierbij 1 van de opknappers van mij! Het ‘horloge’ :stuck_out_tongue: zat bij een lot dat ik ooit kocht. Ik weet niet als de foto’s duidelijk zijn, maar er is zeker wel te zien in wat voor een verschrikkelijke staat hij was. Om een lang verhaal kort te maken, before en after.

23 likes

Mooi werk Seppe ,knap horloge :ok_hand:t2: kom je niet vaak tegen een Surena s Geneve weet je ook wat een caliber er in zit ?

1 like

En ik maar denken dat Seiko zo innovatief was met de Presage blue moon (en cocktail consorten). Zelfs de indexen vertonen enige gelijkenis.

9 likes

Dankjewel! Vond het ook heel fijn om te doen. Ik zal morgen een foto van het binnenwerk plaatsen!

Niet van mezelf, maar pas geleden bij m’n maatje wat erfstukken van z’n vader uit een doos gevist. Waaronder een (volgens mij) bureauklokje. Oud en echt gebruikt




5 likes

Deze lag in de kast met een kapot uurwerk, nu weer levend :grin:

En het volgende Seiko project dient zich ook al weer aan

Foto van internet

6 likes

Gaaf hoor al die projecten! Ik wil zelf ook zoiets doen, maar kan nergens een horloge vinden dat de moeite waard is om echt op te knappen. Waar vinden jullie deze horloges om op te knappen?

Nog vééél werk Marcel :hugs:

1 like

Prachtig Niels , en het zelf gerepareerd ? :innocent:

Resultaat mag er zijn Edgar :heart_eyes:

Dat is een keuze die JIJ zelf kiest Edgar ,persoonlijk vindt ik het een geschikte band qua jaren 70 uitstraling hierbij een advertentie van Ruhla weliswaar en daar staan verschillende typen horloges mét een sportband .


Adv.1970s

3 likes

Mooi groen vintage rally bandje.
Qua kleur past het perfect bij die groene plaat natuurlijk. Misschien wat sportief bij een gouden, toch wat dresser achtige Seiko? Ik zou het wel doen. De combinatie is wel mooi jaren 70 vintage. Past vast ook mooi bij een English Racing Green Jaguar Mark X uit die periode… :slight_smile: Chique en toch sportief.

2 likes

@WilSeiko
Die geribbelde sunburst dial (of hoe je die stijl ook moet noemen) deden ze wel vaker in de jaren 50.
Hier nog een die ik eens van de kliko gered heb. Over het merk RIAM kan ik niks terugvinden, op het automatische AS1361 uurwerk staat ‘Court Watch Co.’ op de rotor. Daar had Mikrolisk wel een referentie van.
Het kastje is in redelijk gehavende staat, maar de mooie plaat met de rode sec. wijzer maakt veel goed. Overigens toch veel te klein om nog gewoon te dragen ( 32mm zonder kroontje ) maar hij staat wel mooi tussen zijn leeftijdgenoten in de vitrine.
Op de foto samen met een eveneens van de ondergang gered piepklein Zwitsers Anker horloge, dat nu regelmatig door mijn dochter gedragen wordt.


Van de kliko gered en nog steeds in leven…


Court uurwerk powered by AS 1361


Bij Mikrolisk weten ze niet alles, maar wel veel. ‘Riam’ kenden ze niet maar 'Court 'wel.

7 likes