Tritium gasbuisjes horloge only

Er is volgens mij nog geen ‘only’ waar horloges met tritium geshowed worden en ik ben zeer benieuwd of er tritium horloges op het forum rondzwerven :thinking: …Ik heb in het verleden 2x Luminox gehad en weggedaan(:see_no_evil: ) maar wilde er 1 terug, mede door de goede afleesbaarheid in het donker en dat je niet om de paar uur je lume weer een shot moet geven :flashlight: …en aangezien ik veel in het donker ‘on the road’ werk wilde ik een tritium horloge terug.

Lijkt of de prijzen flink zijn gestegen sindsdien maar gelukkig een compleet setje kunnen scoren in topconditie op MP :+1::blush:

Mijn NA:


Waterdichte doos:

Tritium shots :+1::grin:


Nu gezocht naar verschillende kleuren tritium en voor deze gevallen met blauwe uurmarkeringen en dan gele/oranje op de uur/minuten wijzers :+1::yum:

Bedankt voor het kijken en ben benieuwd of er nog meer tritium horloges op HF zijn…dus laat ze hier zien dan :+1::grinning:@anon50762135 …heb je die Marathon nog?

19 likes

@Stephannl, kom er maar in! :slight_smile:

Ik heb zelf een TSAR gehad, nee niet de kleine … :sunglasses: twee plaatjes uit de oude doos.

3 likes

Zeer cool :ok_hand::grinning: …De blauwe pip is zeker normale lume?

1 like

Klopt.

1 like

:zipper_mouth_face:

Misschien kan @jur alvast een poll maken voor de kleur van de tritium only sectie.

2 likes

Je doet je zelfverzonnen titel “Forumzuurpruim” eer aan. :wink:

Laat toch lekker gaan joh, @Slin is helemaal blij met zijn NA en hij heeft helemaal gelijk want het is een mooi horloge … én er was nog geen Tritium only topic. Dus. Gewoon negeren als je het niet lezen wil of niks toe te voegen hebt, zo simpel is het eigenlijk. Zelfs voor een zuurpruim. :sunglasses:

6 likes

Is tritium een horlogemerk?

Anders heb ik ook nog wel een horloge of wat met tritium …

2 likes

Goed idee…één met alle kleuren erin :ok_hand::grin:

1 like

Nee…dat zijn radioactieve buisjes die ze gebruiken… .branden zonder iets tot 25 jaar…na 12,5 jaar worden ze wel minder fel :+1:

Hier een goede uitleg en dan van Traser horloges :+1:

1 like

Dus het gaat niet om normale tritium… verlichte indexen?

Die hebben ook een halftijds van iets van 12,5 jaar…

1 like

Helder. Wellicht dan de topic titel aanpassen? Want mij was het niet geheel duidelijk.

1 like

Ik denk dat je hetzelfde bedoelt…of is er nog een ander soort tritium? :thinking:

Eh nee. Maar jij hebt het over buisjes… en ik niet.

Even ter verduidelijking:
Kan ik dit hier ook posten?

4 likes

Mijn Traser, die ook in het absolute duister perfect af te lezen is.

3 likes

Tuurlijk…dat is dan gewoon lume toch…die moet eerst licht ontvangen willen ze branden? Noemt Rolex hun lume dan tritium ofzo?

1 like

Cool :ok_hand: …dat is de Navigator toch? Staat er 1 op MP in staal op staal :ok_hand:

Type aanduiding op de achterzijde

1 like

Deze gehad met t100 tritium maar dat was gewoon een schijnwerper :see_no_evil:


3 likes

Ball Fireman

firemanlume

2 likes

Die op marktplaats is mooi maar goed aan de prijs

1 like