Tudor service Nederland. 🔒

Beste Horlogeforummers,
Ik ben sinds kort in het Bezit van een BB 36.
En nog steeds helemaal gelukkig mee. Maar nu het volgende,

Hij loopt sinds vandaag ineens -53 sec.
Dus is er eigenlijk een Horlogemaker in Nederland die een Tudor mag Servicen met verlenging van Garantie? Mijn garantie is in Maart dit jaar verlopen. shit

Het is een ETA uurwerk die schijnen redelijk onderhoudsvriendelijk te zijn en kunnen meerdere Horlogemakers wel. Maar iemand een advies?

Ik heb uiteraard al een paar keer op de lijst met Hoogemakers gekeken maar hebben wij Rolex gecertificeerde Horlogemakers in dit land?

S&C is excessief in haar prijzen (van wat ik van offertes heb meegemaakt), maar misschien loont het om een belletje te plegen of langs te wippen? Kun je zelf op de meest veilige plek kijken of je ze wil overwegen.

-53 seconden klinkt overigens bizar van de ene op de andere dag, is het misschien magnetisme?

Bij magnetisme gaat het horloge sneller lopen, omdat de spiraal van de balans zichzelf gaat aantrekken en zo de effectieve lengte van genoemde spiraal verkleint. Daardoor gaat het balanswiel sneller tikken.

4 likes

Is het horloge twee jaar geleden aangeschaft, of heeft het vorig jaar een servicebeurt gehad? Misschien kun je bij de AD waar je het horloge gekocht heeft vragen voor coulance, omdat het net uit de garantie is. Zij kunnen dan een emailtje eruit sturen. Niet geschoten, altijd mis.

2 likes

Helaas is het Horrloge niet bij een AD aangeschaft.
Van iemand anders overgenomen. Je kab geen contact opnemen met Tudor, dat moet een AD voor je doen.

Misschien omdat het Horloge (net) uit de garantie is toch maar kijken bij Wesselink en vreeker?..

Op kaartje staat welke dealer hij is aangeschaft. Daar ff naartoe bellen

Spreek jij toevallig Italiaans sinds jij die DD hebt? Daar komt ie vandaan… daarna Via Chronext. En zo bij de vorige eigenaar.

1 like

Nope DD is spaans :laughing: helaas.
Dat maakt het lastiger ja.

You learn something everyday! Thanks!

1 like

Ik zou eerst even wachten of dit een dag of twee, drie zo blijft. Of 'm leeg laten lopen, opnieuw opwinden en dan weer even turven.

Want één dag kan een incident zijn. Tikkie gehad, afgewonden omwille van te weinig beweging (ik weet niet wat je draagpatroon is, dus het is gokken)

Als het echt over meerdere dagen abnormaal blijft heb je een zaak.

2 likes

Heb net naar Chronext gebeld (24 uurs lijn yay!) En die zeggen dat Tudor zijn garantie naar 5 jaar heeft gezet. Al zijn ze daar zelf heel vaag over. En ik heb (uiteraard) een Tudor Certificaat wel uit Italië maar die moeten ze gewoon accepteren :slight_smile:

Ben benieuwd. Net alles weer met Atoomklok gelijk gezet. Morgenvroeg eens kijken.

Bedankt allen.

2 likes

Interessant! Staat dat ook ergens? Ik weet namelijk niet beter of Tudor zit nog ‘gewoon’ op 24 maanden… mijn Tudor in ieder geval wel en die is gekocht eind december 2018.

Rolex is een paar jaar terug wel naar 5 jaar gegaan, als ook bijvoorbeeld Omega.

TWO-YEAR SERVICE GUARANTEE

After a complete service, with or without the case and bracelet refinishing option, your TUDOR watch is covered by a two-year Service Guarantee. This guarantee does not cover any damage or deterioration that results from accidental damage or inappropriate use of the watch. Any intervention by a non-TUDOR-authorized third party, or the addition of any non-TUDOR parts or accessories, will void the Service Guarantee.

Bron: https://www.tudorwatch.com/magazine/article/tudor-servicing-procedures

1 like

Chronext wil dit probleem gewoon niet oplossen.

Hoeven ze ook niet. Hun garantie termijn is 13 maart verlopen.

Crack… maar ik lees op andere plekken weer dat het wel zo is van die 5 jaar…

Hoeven ze inderdaad niet. Het zou ze alleen wel sieren als ze met feiten komen, in plaats klanten met onwaarheden het zelf maar uit laten zoeken. 5 jaar garantie is onzin

Ga morgen “toevallig” toch naar Maastricht.
Maar ik mort eens Contact opnemen met Rolex Benelux voor een servicebeurt en waar. Want dan heb je inderdaad wel weer 2 jaar.

Klopt. In principe kun je je Tudor gewoon achterlaten bij een Tudor AD. Die handelt dan alle andere zaken af voor je. Je moet alleen @RLC even vragen hoe lang het duurt voor je hem weer terug krijgt :wink:

3 likes

Moeten even oppassen dat we geen dingen door elkaar halen. Het door jou aangehaalde gaat over garantie op een complete servicebeurt, die is sowieso 24 maanden (ook bij het grote broertje). Garantie op de aankoop is volgens mij nog steeds ook 24 maanden, iets wat bij Rolex wél (al) naar 5 jaar is gegaan.

Waar dan? Ik ben serieus benieuwd! Rolex is niet hetzelfde als Tudor hè… gelukkig niet. :wink: