Tuna time only!

Kunnen jullie me zien … goed kijken :sunglasses:

Weertje :unamused: … Ach je moet er zelf het beste van maken :wink:

8 likes

SBBN015

12 likes

SRP-637

6 likes

Tuna SBBN007 op een rode waffle #TGIF

5 likes

Gr, HJR

7 likes

Is dat de sbbn037?
Mooi deze blauwe versie die zie je niet vaak😎

1 like

Wanneer is een Tuna een Tuna (en mag hij hier geplaatst…).

2 likes

Strikt gezien een baby tuna maar volgens mij doen we niet zo moeilijk hier @James_T_Kirk :thumbsup:

gr, HJR

2 likes

Klopt, de sbbn037. Heerlijk horloge. Ik ben al enkele jaren ‘om’ wat de tuna betreft. Maar wel terughoudend als het gaat om de overstap naar een nieuwe tuna. Toch wel onterecht zo blijkt achteraf. De originele tuna’s zijn met recht klassiekers maar bijna alle veranderingen zijn gewoon upgrades. Ik ga nog eens een review schrijven!

gr, HJR

2 likes

Ja het zijn inderdaad goede upgrades bij de nieuwe tuna’s.

Mwah… beg to differ. Ik vind de huidige Tuna’s qua wijzerplaat en wijzers minder mooi dan de vorige series. Uurwerk is hetzelfde (als we het over de quartzen hebben), dus wat is de upgrade?

Overigens mijn favoriet:

7549-7010 uit 1985

3 likes

Diashield coating en de lume maken toch wel een redelijk verschil.
En de wijzers op de nieuwe Tuna zien er echt wel goed uit hoor.

Tja, lume was al niet slecht geloof ik. De urenwijzer is me te lomp. En die laagjes id plaat spreken mij niet aan. Dat zijn dingen die je ziet. Diashield niet… :wink:

Maar nogmaals, ieder zijn voorkeur

1 like

Diashield zie je zeker kijk maar is na een tijdje gebruik op de sluiting van de oude en de nieuwe😉
Zit ook op mijn Transocean sluiting lijkt nu nog steeds als nieuw dus ja het helpt echt en qua wijzer moet je dat in het echt zien dan valt dat echt heel erg mee en past goed.
Maar inderdaad iedereen zo zijn mening.
Een ding is zeker het zijn beide toppers zowel de oude als de nieuwe Tuna😎

1 like

Liever een gouden

8 likes

Erg mooi! Ik wil altijd nog een keertje zo’n vintage Tuna proberen.

1 like

Da’s heel aardig. Overigens is normaliter een Baby- of Mini versie van een Seiko uit het hogere echelon gebaseerd op een “5” met 100 m WR en een eenvoudiger armband zonder duikverlenging. Daar is bij mijn “baby” geen sprake van: 200 m WR, geen “5” maar een “X” en een “divers extension” Prijzen van deze zijn ook beduidend hoger dan de meeste “5”'s…

1 like

Dat is bij deze toch ook zo? 200m ipv 300m, geen professional op de dial en een stuk goedkoper dan de echte Tuna’s?

OK, da’s een punt. Ik denk dat deze meer is gebaseerd op de nieuwe Monster, dan op de vijfjes… Nochtans valt hij in de Prospex lijn.

Tja die hele prospex lijn is aardig gedowngrade. Reissue turtle is ook prospex… staat bijna op iedere duiker op dit moment behalve de skx en de 5jes.