Het grote Tuna topic

Idd uber Tuna met high beat movement. Erg mooi

Ik denk dat het een smaakgevoelig horloge is. Niet iedereen houdt van duikers, en ik denk dat er ook onder de ā€˜duikerliefhebbersā€™ velen zijn die een tuna niet mooi vinden.
Persoonlijk vind ik hem ook te druk t.o.v. de gewone duikers met een cleaner design.
Kortom, het is geen allemansvriend.

Liefhebbers genoeg waaronder ikzelf.
Wellicht dat de liefhebbers van Tuna-cans niet elke modegril volgen maar eerder constant vasthouden aan hun Tunaā€™s.
Zelf vind ik de 7549-7010 nog de meest comfortabele tuna gezien zijn geringere hoogte tov de SBBN007 en zijn varianten.
De 600 en 1000 meter versies zijn echte stoere klokken waar je de pols voor moet hebben, deze heb ikā€¦voor de grote tuna is dat een meevallerā€¦voor vintage spul en banden eerder nadelig.

2 likes

Je had hem beter een paar maanden terug hier kunnen kopen :upside_down: Is volgens mij hetzelfde exemplaar.

https://uhrforum.de/seiko-ref-6159-7010-ur-tuna-von-1976-nahezu-ungetragen-t328920

edit: is niet hetzelfde exemplaar.

1 like

Qua formaat verschilt deze wel tov de huidige Emperor.(das postief btw).

1 like

Nog maar een plaatje:

Up close:

4 likes

Erg mooi. Die moet je nooit wegdoen.

Alsnog veel te groot voor mijn pols met de 50mm. Maar toch een soort ā€œgrailā€. Ik vind ze op het moment qua prijs ook redelijn under valued.

Toch valt het formaat reuze mee door het lugless design. Ik weet nog wel toen ik mijn Darth Tuna aan het uitpakken was. Ja de klok is best groot maar ik had hem nog groter verwacht. 15mm hoogte is echt goed te doen. Het horloge verdwijnt zonder problemen onder mijn boord van mijn werkjas.

Maar de 6159 is toch weer 3mm groter dan de standaard 7549 bijvoorbeeld. Op het moment toch niet heel relevant want de 6159 is gewoon boven budget.

1 like

Maar wel erg mooi die 6159. Volgens mij komen er dit jaar ook een aantal Seiko high-beat divers op de markt. Zal waarschijnlijk wel om limited versions gaan.

Te lomp, te lelijk en voor dergelijke bedragen genoeg alternatieven.

In ieder geval genoeg alternatieven ;-).

Voor wat jouw Tuna betreft ook :wink: Ik heb er niet heel veel verstand van, maar indien je er vanaf wil zou ik een prijsaanpassing overwegen :blush:



Is een beetje appels en peren vergelijkingā€¦ die jij noemt zijn de ā€˜kleinereā€™ versies met schroefbodem, die van Daymio is de monocoque titanium versie. Is gewoon duurder.

1 like

Dat zijn de 300m modellen. Deze zijn aanzienlijk goedkoper dan de 1000m reeks(regulier of limited). De 300m zijn idd wat vriendelijker geprijsd.

1 like

Kijk, daar ga ik al.

2 likes

Mijn Darth Tuna komt btw ook van Solojapan(Magi) ;-).

Sowieso top adres voor seiko en tunaā€™s

1 like

Dat dacht ik al, hij heeft zonder meer vrij gunstige prijzen. Een beetje de misterlimited van Ebay.

2 likes