Turtles On Tour, show me your Turtles!

Gaat ie blijven???

Ik ben mij aan het orienteren op een Turtle, of een homage daarvan. Nu kom ik drie verschillende kastmodellen tegen, waar ik eigenlijk niet zoveel over kan vinden. Let op, linkjes naar homages, maar ik ben op zoek naar de informatie vanuit de oorspronkelijke Seiko-modellen.

Volgens mij zijn er drie modellen:

  1. Deze met een soort van uitstulping bij de kroon.
  2. Deze zonder uitstulping maar wel met afgeronde bovenkant en afgeronde vormen rond de kroon.
  3. Deze, die is erg strak.

Wie o wie heeft meer info vanuit Seiko? Kan er maar moeilijk op Googlen, het meeste wat je vindt is nummer 2.

Denk het niet

  1. is een 6105-8110 kast (vintage). Het moderne equivalent is de SBP151
  2. is een 6309 kast (vintage). Het moderne equivalent is de SRP777
  3. is een 6105-8000 (vintage)

Zowel vintage als modern is nummer 2 (veruit) de goedkoopste optie (mits je voor origineel Seiko gaat).

2 likes

Dank je wel! Daar kan ik mee voortGooglen :slight_smile:

1 like

Het moet denk ik wel lukken om een SRP77(7,9,5 of 3) te vinden rond de € 300 (let op, komt nog ongeveer 25% aan importkosten en belasting bij) of voor iets minder gebruikt. Dat is niet heel veel duurder dan een homage, en dan heb de een ‘echte’ :slight_smile:. Voordeel is dat deze modellen uit de eerste ‘new turtle’ serie steeds lastiger verkrijgbaar zijn en/of steeds duurder worden. Er is best veel vraag naar, daardoor schrijf je er niet heel veel op af als je 'm na een tijdje besluit te verkopen.

Als het echt een 6105 kastvorm moet zijn, wordt het een beetje een ander verhaal. Een SPB151 of SPB153 kost je rond de € 1.000 en vintage exemplaren zijn nog veel duurder. Als je een homage wilt maar jezelf het gedoe + de wachttijd van bestellen in China wilt besparen kun je ook deze kopen :slight_smile:.

1 like

Dat is inderdaad een voordeel, en ik geef ook wel de voorkeur aan Seiko ipv homage. Máár, een Great Wave off Kanagawa-model lijkt me ook leuk, en staat al een tijdje op de verlanglijst. Dan kijk je eigenlijk automatisch naar een homage, tenzij je aan het modden slaat. Wat prijskaartjetechnisch weer minder gunstig is.

Die Retangula is een mooie prijs inderdaad, maar, van alle kastvormen vind ik de 6105-8000-stijl (mooi dat ik daar nu meteen naar kan verwijzen :wink: ) het minst aantrekkelijk. De rechte zijkanten vind ik niet zo mooi, het kussenvormige, “zachte” van de andere modellen vind ik mooier.

Wat misschien wel mijn echte probleem is: van de linkjes die ik postte zou ik eigenlijk deze , de 6105-8110-achtige willen hebben. Maar dan zonder logo, want er staat zo’n mooie golf op. Maar die kan ik niet vinden.

Food for thought. Misschien dan toch even doorsparen, een originele kopen, en die modden.

1 like

Ik denk dat ze die combinatie bij San Martin wel willen maken voor je. @dreski had jij niet iets customs laten maken bij San Martin?

Nee heb ik nog nooit gedaan. Alleen de reguliere modellen besteld.

1 like

Ah dan was het iemand anders, ik zoek even.

Ah nee het was @Barboendel :slight_smile: Denk dat dit kan als je het lief vraagt aan San Martin?

2 likes

O cool! Dank voor het opzoeken! Maar, bij San Martin zie ik zo gauw geen 6105-8110 met voorgebakken Kanagawa-golf. Wil niet zeggen dat dat niet kan natuurlijk :slight_smile: Ik ga me er wat steviger in verdiepen.

1 like

Update voor de geïnteresseerden: ik heb contact met San Martin. Reageerden erg vlot, en zijn zeker bereid er een Wave-dial in te zetten. Mooi spul!

Edit: maar helaas kan dat wel alleen met een blauwe bezelinsert. Dat was dan weer niet de bedoeling. Even kijken of de zwarte op voorraad komen dan maar, geen zin om daar iets in elkaar te laten zetten en dan nog een keer de bezelinsert te vervangen.

1 like

Mijn Sharkey 6105 gemod met een CT wijzerplaat (top lume :+1: )

9 likes

Even wat zitten fotosoepen, met een blauwe bezel is misschien zo gek nog niet.

(Als dit naar jullie mening niet in dit topic hoort, hoor ik het graag, dan ga ik in stilte doorshoppen :wink: ).

5 likes

Wel mooi hoor met de blauwe bezel.

2 likes

Na een cooldownperiode van toch zeker 21u zojuist maar besteld :wink:

1 like

Welke heb je besteld dan?

Dat is een hoop geld voor 1 van Ali.

Dat valt toch wel mee? 175 euro