Twijfel over nieuwe aankoop

Goedemorgen, ik heb mijn tweede rolex ontvangen en ze is prachtig. Datejust lady 26mm
Alleen mis ik papieren wat ik mischien toch wel een ding vind. Deze is van 2006 maar bij nader inspectie kan ik de laserkroon niet vinden. Heel lang gezicht met lampjes enz. Wat ik door het speciale licht wel zag, waren 3 krasjes a 0,4 cm op het glas. Alleen met beschijning van licht goed te zien.
Horloge kan nog geruild en heb het niet gedragen nog.
Maar het missen van de laserkroon doet mij denken

1 like

Beste advies,

Loop even bij een Schaap & Citroen binnen.

Die kunnen zo voor je kijken en de twijfel weg nemen :smile:

4 likes

:+1:t2::ok_hand:t2: :point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2::point_up_2:t2:

Aanvulling, heb deze bij xupes vandaan. Maar met het oog op latere verkoop is daar ook mijn twijfel over aanwezige papieren (behalve huidige aankoopbon)
En de krasjes die ik op mijn 30jarige dj totaal niet heb
Vind dat raar op saffierglas, plus dat er geen laserkroon te zien is, heb me helemaal blind gezocht

Soms zijn die laserkroontjes lastig te vinden hoor…
Ik zou even laten checken idd. Overigens lijkt het font van de datum ook wat vreemd, maar kan dat komen door de hoek.
Groene chrono zegel klopt ook niet, zou rood moeten zijn.

Succes

2 likes

Dat font is erg vreemd idd. Dan zou het een (hele sterke ) vergroting van het cijfer moeten zijn. Wat niet echt in verhouding is met het datumvenster welke niet dusdanig vergroot.

1 like

Xupes is sowieso geen goed plek om een horloge te kopen. Los van dat ze daar meer kosten dan waar dan ook, is ook de kennis en expertise daar ver te zoeken.

1 like

Missen van papieren gebeurt wel vaker. Daarom heb je het waarschijnlijk goedkoper kunnen kopen. Ik heb ooit een horloge zonder papieren gekocht omdat de verkoper doos en papieren apart houden. Na bijna een jaar kreeg ik post met de pas gevonden papieren van de verkoper. :grin:

Maar als je niet lekker erbij voelt. Terugsturen. Er zijn meer dan genoeg horloges te vinden

Not really. Kijk maar eens op chrono24, die luitjes met hippe pocket-shots drijven de prijzen flink op.

1 like

Dan moet je wel bij het juiste filiaal zijn. Bij S&C in Den Haag wel eens binnen gelopen en daar dacht de horlogemaker van dienst dat mijn Sea-Dweller nep was, omdat er een zwarte pin in de divers extension zat. “Rolex gebruikt nooit zwarte push pins mijnheer. Dat klopt niet”.

Dat was overigens hetzelfde bezoek waarbij ik de band van mijn Speedmaster zo terug kreeg van ze.

13 likes

Wauw…

Dafuq , wat een prutsers.

1 like

Heb nog wel enkele fotos

2 likes

Date font is correct voor dit model :+1:t2:

2 likes

Ik zal straks nog wat fotos plaatsen.

Heb de crown echt op alle mogelijke manieren gezocht, vergrootglas, laserlampjes, echt tot ik scheel zag
Maar niets gevonden

Mischien dat ik jan ubels eens vraag te kijken, die woont redelijk in de buurt

Maar met het oog op latere verkoop baart het me zorgen als niet alles klopt
En snap de krasjes niet als de rest zo’n goede staat is

Kroontje op het glas is dacht ik va 2002-2003. Misschien is het horloge daarvoor geproduceerd en later verkocht

Serienummer geeft aan 2006
Dan zou het kriontje er toch moeten zitten

Maar kan het dat er meerdere krasjes op saffierglas zitten. Alleen zichtbaar met speciale belichting

Saffier kan zeker krassen.
Ik zou even contact opnemen met de verkoper. Misschien is het glas niet origineel. Zetten ze er Maar een nieuwe in. Zo duur zijn ze niet.

2 likes

Precies, en de staat was als nieuw weinig tot geen gebruikerssporen, vind drie 0,4 cm krassen daar biet oder vallen

2 likes

Mijn advies is om hem terug te brengen en Xupes op je blacklist te zetten. Ze komen hier wel vaker ter sprake en nooit gunstig.

6 likes