Twijfel tussen pre Ceramic en Ceramic no date sub

Beste forumleden,

Zoals de titel het aangeeft twijfel ik tussen de sub 14060(m) en de 114060.

Zijn er onder jullie die ze allebei hebben gehad?

Mijn collectie bestaat momenteel uit Rolex explorer 214270 mark 1 en speedmaster hesatile, de huidige versie.

Thx voor jullie mening

2 likes

Waarom twijfel je?

Je vindt de 1 mooier dan de ander, punt.
Beetje afhankelijk van je polsmaat.

De 1 is wat lomper, maar wel een perfecte band, de ander is wat verfijnder, maar een oude band die je niet kan verzetten.

De band van de 6 digit zou echt wel een meerwaarde kunnen zijn. Echter vind ik de 5 digit dusdanig mooier dat ik het voor lief neem. De oude band zit meer dan prima, maar ik moet hem in de zomer bij een hittegolf een tandje losser zetten. Dit is een handeling van 10 seconde, maar toch. Je doet het niet even onderweg

Mijn pols is 17 a 17.5. Ik vond de 6 digit prima, staan, maar vind dat minder in de winter met een trui. Dan drukt zon horloge in mijn hand en vind dat niet mooi staan. Heb daarom zelf een 5 digit.

Je kan met beide niet fout gaan. Pas, koop en probeer. Je kan altijd kosteloos wisselen.

8 likes

Ik heb juist de voorkeur voor de 114060 en met name om de band en verstelbare sluiting. Echt ideaal! De 114060 is wel potiger maar dat heeft ook zeker wel wat… je kan met allebei niet fout gaan natuurlijk.

17cm polsje

6 likes

Thx voor de foto’s zo heb ik een idee. Ik heb ook een pols van 17 cm. Ik had al besloten om de 114060 te kopen heb een afspraak bij een juwelier morgen. Hij heeft ook 5 digit date sub liggen.

1 like

Ik zou ook voor de ceramic gaan. Liefst zo jong mogelijk. Lekker nog in de garantie en voorlopig geen service nodig. Robuuster gevoel met degelijkere band en betere verstelmogelijkheden. Bezel minder krasgevoelig.

5 likes

Dat is ook hetgeen wat een rol speelt bij mij. De prijsverschil is ook ni meer zo groot tussen beiden.

1 like

Je kunt geen verkeerde keuze maken, both super gaaf!

114060 stuk robuuster idd… ik zou daar voor gaan.

Ik heb beiden gehad, maar de afwerking en kwaliteit van de 114060 is echt fenomenaal in vergelijking tot de 14060(m). Zeker de band en bezel wat mij betreft.

Hij draagt echter wel een stuk “groter” dus altijd passen als je de mogelijkheid hebt. Ik heb een polsomvang van 18cm.

3 likes

Ik heb ze alle twee gehad. De 14060M is gebleven en er een Explorer 214270 voor terug gekocht.

Ik zou voor de 114060 gaan. Die band is vele malen beter dan de 5 digit. De bezel is ook mooier. Dat Ceramic is onverslaanbaar.

Maar op NATO vind ik de 5 digit weer veel gaver. Kut hobby is het.

Succes!

3 likes

16610 met de moderne band!

Best of both worlds :ok_hand:t2:

1 like

114060 anyday. Kwaliteit een stuk beter. Keramische insert. Een duikhorloge mag wat flinker zijn.

14060m vond ik echt rete saai.

3 likes

Ik stem ook voor een 114060. Een 14060 is inderdaad taffessaai.

Een 5513 zoals die van @Brick wint het van beiden. Die speelt in een eigen league, maar is qua prijs meer voor de ballers inmiddels.

5 likes

Wat maakt de 5 digit nog saaier dan een 6 digit?

Heb momenteel een 114060 en heb een 16,5cm pols (gelukkig een heel platte pols).
Het werkt maar ik moet wel wennen als ik ervoor een 36mm om had.

4 likes

Die ‘M’ versie met 2 lijnen tekst op de verder saaie lege plaat. Nieuwe heeft meer glossy plaat meen ik.
Aluminium insert die niks doet. Keramisch speelt tof met het licht.
Het formaat, klein ielig ding.

3 likes

Lijkt wel een Deepsea op jouw pols.

3 likes

Stond destijds voor zelfde afweging. Beide omgehad om mijn 17cm pols. Uiteindelijk voor de 14060m (two-liner) gegaan. Mega saai en simpel, maar riekt het meest naar het origineel met hedendaagse gemak zoals saffier glas. Bijgaand filmpje op YouTube vond ik informerend en heeft me het laatste zetje gegeven. Hoop dat het linkje werkt. Betreft vergelijking tussen beide horloges, echter wel de 14060 ipv de 14060M. Succes met afweging. Allebei geweldige horloges!!!

3 likes

Ah, ik snap wat je bedoelt. 5 digit is wat ‘platter’ in de beleving.

Vind ik juist wel een pré.

Hoewel dit ook wel leuk is.

Aluminium bouwt wel karakter op, of je nu wilt of niet. :smiley:

Ideaal voor mij.

4 likes

Neen, dit lijkt wel een Deepsea rond mijn pols.

2 likes