Dilemma: Tudor Black Bay vs halve collectie

Is Tudor niet een beetje een nep Rolex en daardoor voor neppe mensen :joy:. grapje
Zonder gekheid, de BB is een zeer fraai horloge. De Seiko’s zijn ook mooi, maar doen me in tegenstelling tot de BB helemaal niks.

2 likes

MM300 weg.

Die ligt meer in lijn met de BB qua dragen.

MM200, MM300 & sarx eruit, BB erin. Wel 'n rode!:sunglasses::heart_eyes:

2 likes

Thanks for your advice, maar de MM300 gaat never nooit weg :slightly_smiling_face:. Tissot mag er op zich wel uit. Komt er in 2019nog een keer een Hamilton Khaki Field mechanical officer en een Meistersinger n03 terug voor de diversiteit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zou het doen; prachtig horloge!

6 likes

Beter! Daar houden wij wel van. :slight_smile:

1 like

:scream::heart_eyes::scream::heart_eyes::scream::heart_eyes:

1 like

Hoezo niet? Speciale momenten mee meegemaakt?!

Ik vond de MM erg tegenvallen. BB wint dat anyday of the week.

1 like

Qua Seiko horloge is de MM300 voor mij de ultieme Seiko duiker. Daarnaast heb ik nog de Pre-Prospex versie de SBDX001 en ook nog eens in mint mint mint staat. So freaking cool if you ask me :sunglasses::+1:

2 likes

Ik zou beide sarb’s en de visodate houden, de tudor erbij en klaar. Die andere zijn veel te groot.

1 like

Ik zou die twee Omega’s er uit gooien en al die Seiko’s op de Marinemaster na.
En dan op zoek naar een Grand Seiko Spring Drive GMT. :sunglasses:

2 likes

Ik heb voor een soortgelijke keuze gestaan. Uiteindelijk mijn “collectie” verkocht. Het was toch nooit bedoeld als een collectie en ik had de sterke neiging om bijna uitsluitend mijn twee favoriete horloges te dragen. Ik heb het gewoon gedaan en nooit spijt van gehad. Hou wel minimaal één simpele beater. Dat is handig.

Zelf ben ik geïnteresseerd in de Black Bay 58. Maar ik heb hem nog niet in het echt gezien. S&C heeft hem gewoon nooit binnen (enkel op bestelling).

1 like

Dat :point_up_2:

1 like

Gisteren heb ik er 1 gepast bij Martens in Maastricht, hadden er maar 1 op voorraad, verkoper gaf al aan dat ze erg hard gingen en er bijna nooit voorraad van is, het mooi horloge hoor, wel wat compact maar zit als gegoten.

1 like

Tip van mij

Less is more

1 like

Los van de modellen, ik ben altijd voor een beperkt aantal horloges die je veel draagt… mij lukt dat niet als het er te veel worden. dus ik zeg doen!

1 like

Als ik jou was zou ik ook voor de eerder genoemde BB58 gaan, dan heb je naast de MM ook een wat compactere duiker.
De SARB033 zou ik ook houden.
Klaar.

Het is mode om het te zeggen dus… :smile: Als ik MIJ was, ik zou alleen houden:
vintage Seamaster
Speedmaster
SKX

De rest helemaal weg.

er in:
G Shock
5 digit sub OF GMT master er in
Datejust
sparen voor een 114270, daar ben je met de prijzen die je zelf noemt al dicht in de buurt. :yum:
Daarna sparen voor een Montblanc Heritage Chronométrie (dan de SARB weg) een Quartz GS.

Dan heb je 3 plekken vrij in je kistje. Pure winst. Daarna kans op weer veranderende plannen natuurlijk.

Leuk trouwens dat alles ongeveer gelijk loopt met de niet hackende SKX en Speedmaster, behalve de vintage Seamaster. En gewoon niet misselijk, je status quo.

3 likes

That Tudor Black Bay is going on me lads :sunglasses::+1:.
Het is alleen wel weer een hele exercitie om de Tissot Visodate, Seiko Sarb033, SPB077 en SPB051 te verkopen. Daarnaast heb ik de SPB077 en SPB051 nog niet eens een maand…:see_no_evil:

Boeie, zodra je die bb58 binnen hebt ben je de rest al vergeten :wink:

1 like

Haha zou overigens voor de normale black bay gaan en niet voor de BB58. Ik ga mij aan die gouden accenten storen. Was ook bij de Seiko Turtle SRP775, kwam mij op het gegeven moment de strot uit. Toen verkocht en een zwarte Turtle (SRP777J) gehaald.

Check. Die gouden accenten op de insert zijn ook het enige wat mij tegenzit bij de BB58. Ik vind de maat wel heel fijn.

1 like