U-boat: mooi horloge/slechte service!

hallo,
4 maanden geleden kocht ik een U-boat horloge. Ik was er erg mee in mijn nopjes, maar na 6 weken was er een heel klein schroefje kwijt van het scharniertje dat aan de grote schroefdop zit.
Teruggebracht naar de verkoper, maar deze mocht het niet reparen, moest opgestuurd worden naar de importeur.
Dat was eind maart. Inmiddels ben ik 10 weken verder en ik wacht nog steeds op mijn horloge.
Zweeft ergens in Italie rond zeggen ze.
Ik vind het ronduit schandalig.
Er zit overigens maar 1 jaar garantie op, hetgeen ik ook wel erg weinig vindt.

Iemand gelijksoortige ervaringen hier?

Beste Inberlin, jouw verkoper kan er waarschijnlijk ook niet veel aan doen. Ik zit al maanden op een schroefje voor de bandaanzet van een Poljot te wachten dat uit Duitsland moet komen. Kost maar 4,50 Euro, dus dat is voor de leverancier geen interessante handel. Steeds weer: o ja, sorry, vergeten. Degene voor wie het schroefje bestemd is, zit al die tijd met een overigens prachtig horloge dat hij niet kan dragen. Gewoon bij je leverancier blijven zeuren, dan gaat hij er ook weer achteraan en zal het uiteindelijk wel goed komen.

Beste Inberlin,

Ik zou even contact opnemen met de importeur van Nederland.
Soms blijft het daar gewoon liggen.

Met vriendelijke groet,
Rogier Koershuis

Is het niet zo dat garantie termijn opnieuw ingaat, nadat het probleem verholpen is. Ik kan me herinneren dat ik dit weleens gelezen heb ergens.

Nee, garantie blijft 1 jaar , je kan hooguit op coulance rekenen van de fabrikant of verkoper.
overigens heel vervelend als je maanden lang niet over 't horloge kan beschikken.
in theorie zou 't horloge een jaar lang ergens kunnen blijven liggen voor reparatie.
garantie is trouwens beter geregeld bij wet, een (kanton)rechter gaat ervan uit dat producten 't een aantal jaren
moeten uithouden, en gedurende die tijd ook goed functioneren.
ook mag een verkoper zich niet verschuilen achter de fabrikant, (dooddoener) hijzelf als verkoper is verantwoordelijk voor 't product dat hij verkoopt.

Het zou mij verwonderen dat er maar één jaar garantie op zit. Wettelijk gezien moet daar volgens de Europese norm twee jaar garantie op gegeven worden. De wet werd daarvoor in België gewijzigd, een paar jaar geleden. Nu is er op alle uurwerken en andere gebruiksvoorwerpen twee jaar garantie. Het zou mij verwonderen indien dat in Nederland anders is.
Zelf kreeg ik ook al een dergerlijk uurwerk in herstelling. De invoerder wilde ook geen onderdelen leveren. Ik was verplicht het uurwerk op te sturen. Te Gek. Ik zou ze in elk geval niet willen verkopen in mijn winkel.

Groetjes

Ik verkoop ook gewoon U-boat met 2 jaar garantie hoor.

bij defecten sturen wij het op voor de klant of laten het door onze eigen horloge makers in nederland maken.

voortaan een betrouwbaardere leverancier zoeken.

Hij is teruggekomen van de reparatie die in totaal 12 weken op zich liet wachten. Ik heb de importeur in Belgie gemaild, maar die zegt stoicijns dat dat schroefje er 10 weken over doet om van Italie af te komen.
Ik heb het horloge daarna 6 weken in gebruik gehad , vervolgens bij het verzetten van het uurwerk had ik de kroon compleet met as in handen. Inmiddels is het horloge alweer 3 maanden onderweg.
Mijn advies : ga met een grote boog om U-boat heen, want de service is allerberoerst!

je moet gewoon rechtstreeks met u-boat italie contact opnemen of met een goede juwelier/verkoper met eigen service afdeling

Een leverancier is met een jaar garantie echt nog niet met een klant klaar.
Volgens het moderne klantenrecht (dat er al weer een aantal jaren is) dient een product een redelijke termijn mee te gaan.
Wat redelijk is is wellicht discutabel, maar zo’n horloge dient zeker langer dan een jaar geen gebreken te vertonen.
Veel klanten en vaak ook winkelpersoneel (al dan niet gespeeld) zijn niet op de hoogte van dit klantenrecht.

Leverancies hebben het uiteraard het liefst over de garantieperiode, dat is voor hen het voordeligst.

Ik heb ook een soort gelijke slechte service. In eerste instantie ging mijn band (met vlindersluiting) kapot. Voordat ik een nieuwe band had duurde dit 4 maanden. Nu stond mijn horloge stil. Een nieuwe batterij erin Jewelz Den Haag gaf aan dat dit 1 maand zou gaan duren. Dit werd 2 maanden en nog steeds niets gehoord wel vaak gebeld maar ik moest maar geduld hebben. Wederom na 10 weken gebeld en nu bleek dat het niet aan de batterij zou liggen maar aan de wijzers icm de wijzerplaat. Nou ja ik heb er nooit maar ook enige vorm van schade mee gehad en nu blijkt dat het gehele zooitje aan de binnenkant het niet meer doet. En dat al na 10 weken de boel bekeken te hebben. Wat er nu aangeboden gaat worden is nog onbekend maar mijn beige chrone A 53 zal wellicht op het horlogekerkhof bijgezet gaan worden. Nu alleen nog even kijken wat de coulance vanuit UBoat icm Jewels Den Haag is. Wordt vervolgd

Mijn horloge ligt inmiddels vanaf 5 juli (is dus 4 maanden) in reparatie.
Het was gevallen en het glas was kapot. Ook zat er een kras op de kast. Dit alles zou gemaakt worden voor € 250,-. Toen ik het terugkreeg was de kast niet gerepareerd. Dus weer teruggestuurd.
Inmiddels is het 2 november en ik zit nog steeds op mijn horloge te wachten.

Wie weet waar ik met mijn klachten terecht kan. Het horloge is gekocht bij Watch.