Uit de verkoop: TK/TR: Meister Anker (Valjoux 7733)

Hoi allemaal,

Bij deze dan toch alweer in de verkoop mijn Meister Anker met een Valjoux 7733.
Heb dit, naar mijn mening, prachtige klokje recentelijk gekocht, en als ik het goed heb komt hij ergens uit de jaren 70. Met zijn kast van 40mm en lugs van 20mm vind ik het een mooi formaat dat fijn draagt. Het glaasje heeft in de jaren wat krasjes opgelopen, maar de kast ziet er naar mijn mening nog mooi uit gezien de leeftijd.

Onlangs vroeg ik nog wat info hier op het HF mbt het servicen van een 7733. Echter loopt het uurwerk nog mooi en optijd en de chrono loopt ook nog goed.
Maar onlangs lijkt het uurwerkje wat los in de kast te zitten. En volgens mij is dit ontstaan nadat ik het horloge heb opgewonden. Het uurwerk loopt nog steeds mooi optijd (evenals de chrono). Als ik mijn vinger op de kroon druk en dan schud, lijkt het “rammelen” ook aanzienlijk minder dan wanneer ik de knop(pen) los laat.

Ik ben hiermee langs een paar horlogemakers geweest dit weekend en daar wordt ik niet veel wijzer van. De ene zegt, dat kan ik alleen maken door het hele uurwerk eruit te halen en servicen, de ander zegt dat het uurwerk prima loopt en dus geen service nodig heeft maar hij het gerammel niet zelf kan maken, weer een andere zegt überhaupt geen 7733 uurwerken meer aan te nemen en weer een andere zegt pas in januari weer tijd te hebben. Ik bemerk zelf dat ik echt te weinig kaas heb gegeten van dit soort uurwerkje om er een zinnig woord over te zeggen. Maar ik krijg steeds minder een glimlach van dit klokje…

Dus: ik hoop dat er iemand met meer verstand van dit soort zaken wel heil ziet in dit mooie klokje.
Rekening houdend met de reparatie vraag ik €300,- (of een reëel bod) voor deze Deutche Meister.
Ophalen in Amsterdam of verzenden (op eigen risico).

Pics:

Horloge komt zonder de straps die op de foto’s staan.

Vragen oid: let me know!

Met hartelijke groet,

Elmar
:ok_hand:t3::watch::+1:t2:

3 likes

Ga het klokje eerst laten nakijken door een HF lid :ok_hand:t3:

1 like