Uitslag door een horlogeband

Ik vraag mij af of hier meer mensen last van hebben. Ik heb nogal een gevoelig huidje denk ik :joy:

Met de sub 16610 had ik al last van uitslag op de pols. En nu gisteravond de breitling soh om gehad en ook weer uitslag. Zou er toch iets van nikkel of wat ander matriaal te veel inzitten waardoor dit zou kunnen ?

Bij de nieuwere horloges van rolex heb ik er geen last van. Maar ik heb ook een 16030 uit 1982 gehad en daar ook geen last van gehad. Mischien iets met weerstand te maken.

Ik krijg ook uitslag van Breitling

64 likes

Of wellicht zit je band té aansluitend / strak en is het ophoping van transparantie? :roll_eyes:

1 like

Ik draag alles los :joy:

1 like

Ik heb dat ook af en toe bij horlogebanden, blijkbaar toch een mix van materialen in een band, waar ik op reageer.
En nee, ik draag trouwens geen Breitling. Wel Rolex.
Daar krijg ik zelf gelukkig weer geen uitslag van. :smiley:

Klink als ‘Contact dermatitis’. Nikkel is meestal de boosdoener. Zelf nooit last van gehad, gelukkig.

Dat wordt dan een Breitling op Nato…

1 like

Dat wordt dan weg breitling :joy:

5 likes

Persoonlijk geen last maar mijn vader kan absoluut niet tegen leren banden. Ligt er maar net aan waar je gevoelig voor bent.

2 likes

Het hangt er vanaf waarmee het leer gelooid is. Volgens mij zijn er wel anti-allergene banden te vinden.

Opgelost. Breitling is verkocht :sunglasses:
Hou het wel bij de DD. Nergens last van

2 likes

Jouw verfijnde huid is niet gemaakt voor horloges onder de 10k, Henman.

Je doet er niks aan.

13 likes

:joy::joy:
Dat blijkt maar weer.

1 like

Inderdaad een alergische reactie op nikkel… heel vervelend… titanium kan een oplossing zijn. Zelf vind ik Nato erg prettig dragen.

:+1:

Is toch niet te geloven.
Na 30min al irritatie. En alleen bij de sluiting. Moet haast wel andere samenstelling zijn dan de rest vd band.

2 likes

Wel erg naar om te constateren na zo een aankoop😭

1 like

Behoorlijk.
Ik weet dat Ik er erg gevoelig voor ben. Knopen ritsen en gesp van een riem zitten nooit koud op mijn huid. Binnen 1 uur behoorlijke uitslag van.

Breitling ook al niet te doen
Maar van dit merk had ik het niet verwacht. Rolex geen probleem mee.
Maf

Ik heb ook een vintage rolex van 40 jaar oud gehad. Ook geen probleem.
Snap er niks van

OYSTERSTEEL-STAAL
Rolex gebruikt Oystersteel-staal voor de stalen horlogekasten. Oystersteel-staal is speciaal ontwikkeld door het merk en behoort tot de 904L staal-familie. Deze legeringen worden meestal gebruik in de hightech-, ruimtevaart- en chemische industrie, waar maximale corrosiebestendigheid van essentieel belang is. Oystersteel-staal is uiterst bestendig, biedt een uitzonderlijke afwerking wanneer het gepolijst is en blijft mooi, zelfs onder de zwaarste omstandigheden.

Jeetje, wat ben jij een teer ventje. Je hebt nog nooit geelgoud gehad en ook nog geen stenen wijzerplaat.

Ruilen? :sunglasses:

tumblr_286af3bd38c6bd06a6dd896a70fc015d_41b3ff5b_640 (2)

1 like