Unitas ETA 6497-1 centrale seconde black

Wegens ongebruikt te koop een bijzonder exclusieve en inmiddels bijzonder zeldzame, handopgewonden uurwerk met zwanenhals van het Zwitserse Unitas/ETA, type 6497-1. Deze was ooit bedoeld voor de nieuwe Subdelta (black) Ace, maar omdat de seconde frictieveer defect (maar vervangbaar) bleek, zijn destijds betere exemplaren gemonteerd. Die reparatie is voor de volgende eigenaar, vandaar de interessante prijs.

Hij is verder in goede staat en heeft geen optische schades. Schitterend gemodificeerd met al die zwarte Côtes-de-Genève. Leeftijd ca. 2017/18.

Ik wilde er een project van maken, maar heb inmiddels anders besloten.

Specs:

• Modified ETA / UNITAS 6497-1
  • origin: Switzerland, modified by hand by B-Line
  • Central hacking seconds
  • Custom Bridge
  • Swan-neck Fine-adjustment
  • Decorations: Côtes-de-Genève, black rhodinage, blued screws

Op de foto’s zit hij in zijn beschermende plastic houder, vandaar dat hij minder goed zichtbaar is.

Nieuwprijs was ca. €850 (!)
Vraagprijs €425 plus eventuele verzendkosten, kan ook in Enter afgehaald worden

2 likes

Oké ik was kennelijk iets te enthousiast met de prijs. Daarom nu €300 plus eventuele verzending of ophalen in Enter of Rijssen.

Drop naar €250 dan maar

Up

Up. Het is een vraagprijs he

Aanpassing naar €225. Geweldig apart en bewezen uurwerk voor een project!

Bodem €200 of ik zink hem af in de Seine

1 like

Had ik al vermeld dat het uurwerk gemodificeerd is naar een centrale seconde? Nee dus, dom! Deze dure en moeilijke complicatie maakt dit uurwerk nog specialer.

Prijs blijft €200

Up

Een in Zwitserland gemodificeerde Zwitserse ETA 6497-1 naar centrale hacking seconds, met deze afwerking en in deze kleur voor dit lage bedrag, dat ongeveer evenveel is als van een stock standard 6497-1?
#hoedan!!!

Ik zou zonder proces op de Brink in Bathmen met hete pek besmeurd moeten worden! Ondanks dit aanmerkelijke risico blijft de prijs een schamele €200.

3 likes

€190

€175 en dat is echt rock bottom