Uurwerk Breitling 32 / ETA 2892-2

Om mijn collectie(tje) uit te breiden wil ik graag een Breitling met groene wijzerplaat kopen. De volgende horloges hebben mijn voorkeur:
1: Breitling chronomat GMT (1e keuze)
2: Breitling chronomat B01
3: Breitling premier B01

Wat vinden jullie van het Breitling 32 uurwerk? Is dit een goed en betrouwbaar uurwerk of kleven hier veel nadelen aan ten opzichte van een B01…

Graag jullie advies!

10 likes

jou eerste keuze zou ook die van mij zijn :+1:

4 likes

prima, geen issues
primaire vraag zou moeten zijn wil ik een GMT of een chrono?

2 likes

Ik heb een navitimer B01 en die ziet er qua opbouw van de wijzerplaat hetzelfde er uit als de chronomat B01. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar de GMT, zeker omdat de groene kleur er in de zon helemaal uitspringt.

Bedankt voor je reactie!

1 like

Heb je die groene gmt al in het echt gezien? Zo groen als op de plaatjes is die helemaal niet. Wel mooi maar veel donkerder.

Ik wou hem ook hebben maar vond het tegenvallen en ben voor een blauwe gegaan🙂

7 likes

Ik ben tevens benieuwd naar de bevindingen van iedereen

1 like

Ik heb de groene GMT nog niet in het echt gezien. 29 augustus ga ik met een collega naar Van Baal om hem te bewonderen.

Bedankt voor je reactie :smiley:

1 like

Let wel op met de recentere (niet ETA) Breitling horloges. Met meerdere heb ik net buiten de garantie kostbare problemen gehad met als oorzaak (volgens mijn horlogemaker) een inferieure batch Sellita uurwerken. Meer info per PM, mocht dat gewenst zijn.

1 like

in ieder geval niks over haast… :wink:

1 like

Geen koffie nemen en vooral @seamaster niet meenemen :joy:

4 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Je hebt alleen met Breitling fabricage uurwerken problemen gehad??

Al je keuzes zijn goed in mijn ogen , ik zou ze gewoon passen en kijken wat jij het mooist vind.
Kleuren zijn ook erg mooi.

1 like

Of juist wel, met hem erbij zal je onderhand toch wel een leuke korting kunnen krijgen🤣

2 likes

Hahaha dat misschien wel , alleen je komt dan waarschijnlijk wel met 3 Breitlings terug :joy:

3 likes

Bedankt!!

Yep, en daardoor de serviceafdeling leren kennen.

1 like

Ja ja , mooi geweest of blijven jullie aan de gang

3 likes

Zijn er meer die slechte ervaringen hebben met Breitling uurwerken? Of is het gewoon heel veel pech geweest…

Tot nu toe ben ik over de B01 zeer tevreden.

Selita is geen breitling inhouse
B01 wel …

En blijkbaar waren er problemen met een batch selita uurwerken na de garantie periode … dat zijn dus niet de nieuwe die nu in de winkel liggen.
Maar minstens 2 of nu met 4 jaar garantie (4 jaar oud)

1 like