uurwerk porsche 911

Beste ,

Ik heb enige tijd geleden een 2de hands uurwerk gekocht van porsche .
Nu mijn batterij leeg was heb ik het binnen stuk geopend , nu heb ik twijfels of dit wel een echt uurwerk is van porsche .
Zou het aub mogelijk zijn om eens te kijken en te laten weten welke mening jullie hebben ?
Alvast vriendelijk bedankt .

Vals denk ik. De eerste elektrische Porsche wordt dit jaar pas verwacht. :wink:

4 likes

Toon de voorkant eens?

Porsche brengt via zijn dealers horloges aan de man die echt niet de moeite zijn. Plakmerk kwaliteit.

Dan heb je Porsche Design, die brachten horloges op de markt gemaakt door IWC, Eterna, Orfina, …
Die zijn wel interessanter, duurder. MAAR hetgeen jij toont is al zeker niet van de Porsche Design.

1 like

Een Porsche 911 heeft een VDO quartz uurwerk.

afbeelding

Groetjes!

3 likes

Porsche maakt geen uurwerken, wat hierboven al gezegd is, dit is een plakmerk. Porsche Design ziet er heel anders uit en zijn direct herkenbaar. Waarbij ik niet wil zeggen dat het geen leuk horloge is natuurlijk.

1 like

Het kan zijn dat dit door Porsche verkocht werd, maar dan hoeven ze zich te schamen als ze er meer dan 190 euro voor vragen.

Ik zie het hele logo/woord Porsche er niet op staan, alleen 911. Vaag verhaal dus.

Hier anders ook niet, maar toch via hen aangeboden

Ah, helder. Ik kom te weinig op de website van Porsche, merk ik. :joy:

Ach, ik wil toch een oudje. Ik slinger Marktplaats wel even aan. :sunglasses:

4 likes

het uurwerk dat ik heb is wel degelijk uit saffierlaag , er kunnen geen krassen in komen

Ok, het kan dus. Maar ik geef hier geen geld aan uit, is het zelfde als een GTI horloge van de Vw winkel.

Dit speelt in een andere klasse als de huidige PD horloges en al zeker niet in de vintage PD klasse van Orfina.

Ik wens de Singer Williams, maar ja ik wens zoveel…

2 likes

Dit is Porsche design van IWC:

Krijgt momenteel een full service, incl. nieuwe wijzerplaat, met dank aan forumlid die mij wel heel stevig bij de ballen heeft gehad :scream:

2 likes

Hoe zat dat ook alweer?

3 likes

Ik weet niet wat er voor betaald is, maar volgens mij ligt er een keurig ronda werkje in (ben geen expert, kan ernaast zitten)? Haute horlogerie zijn de ronda quartz uurwerken niet, maar je kan het erger treffen.

Vergelijk eens, het lijkt hierop.
Al bij al de moeite om de batterij te vervangen.

ik heb er 200 euro voor betaald

Bedoel je niet het mineraalglas dat voorzien is van een saffierlaag ?
Want een uurwerk met saffierlaag :grimacing:

Gewoon een nieuwe batterij er in laten zetten en lekker weer gaan dragen! Het Ronda uurwerk wat er in (schijnt te) zit(ten) staat als goed bekend, gelijkwaardig aan ETA en Sellita dacht ik zo.