Uurwerkatelier FJ de Groot in Gouda...Super!

Via-via kwam ik bij dit uurwerkatelier terecht voor de reparatie van m’n Seiko H601-5050R uit 1981. Prima communicatie, reparatie en onderhoud helemaal conform de prijsopgaaf uitgevoerd. Het is inmiddels al 5 maanden geleden, en de Seiko loopt helemaal naar tevredenheid.

Hier vind je FJ de Groot
http://www.horlogereparaties.nl/bedrijfsinfo.htm

Wat voor reparatie hebben ze uitgevoerd aan je horloge?

Ik heb ook hele goede ervaringen met Frans de Groot. Heb al een paar keer horloges gebracht voor reparatie’s en onderhoud alles volgens afspraak in orde gemaakt. En het is dicht bij mij in de buurt dus ik breng en haal het horloge zelf weer op(tu):~

1 like

Dat is makkelijk, als je er dichtbij zit. Ik heb het via de post gedaan, en picobello verzorgd!

Mijn oude Seiko H601-5050R had een jaar of 4 stilgestaan, terwijl de batterij voldoende spanning gaf. Frans had hem nagekeken, en er bleek sluiting in te zitten, en dat er onderdelen vervangen moesten worden. Dus hij heeft de defecte onderdelen vervangen, sluiting verholpen, en gelijk een servicebeurt gegeven (batterij, pakkingen). Zoals gezegd, ben ik er zeer tevreden over. De lokale juwelier had me gezegd dat het niet te repareren zou zijn.

Mijn beste,

Uurwerkatelier F.J. de Groot,
is beslist een aanrader om uw gekoesterde horloge de zorg te geven die het immers verdient.

Zojuist terug van een volledige onderhoudsbeurt, van een vintage Omega, cal.267.
De volgende werkzaamheden zijn verricht:

uurwerk geheel demonteren, reinigen en licht ontroesten
monteren en smeren volgens fabrieksvoorschriften
nieuwe tiretteveer, nieuwe stift, nieuwe Omega-kroon, nieuw glas nieuwe push pins
elektronisch afregelen
kast reinigen en zo netjes mogelijk opmaken / polijsten
geheel monteren en eindcontrole.

“Ja“, Frans de Groot heeft zijn zaakjes prima voor elkaar!!
Deze sympathieke horlogemaker verstaat zijn vak.
Het horlogemakervak welke hij met verve inhoud geeft.
Een vriendelijk onthaal, een rustige analyse, een voortreffelijke communicatie en een schappelijke prijs,
maken van elke klant: ’Koning Klant’!!

Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heb mijn Omega Seamaster ook eens bij hem gebracht, woon er vlak bij dus ben er persoonlijk langsgeweest.
Bijzonder betrouwbaar adres waar je horloge in prima handen is, mijn horloge is perfect schoongemaakt.

Kan iemand mij iets zeggen over de prijzen die hij hanteert in vergelijk met anderen?
mvg
Peter

Afgelopen week bij uurwerkatelier F. de Groot geweest voor wat klein onderhoud van mijn Piquot Regatta Timer.

Ik heb tevens de minuten en uur wijzer laten vervangen,dat heeft hij zelf passend uitgezocht en staat (duidelijk) meer dan goed en ben ik zeer content mee.

Deze vakman is duidelijk concreet en schappelijk, kortom een prettige ervaring.

2 weken terug mijn Aero Neuchatel naar dhr. De Groot gebracht met een verbogen minutenwijzer waar de secondenwijzer tegenaan liep. Enkele dagen later opgehaald, voor een acceptabel prijsje loopt deze nu uitstekend op tijd.

Mvg,

Heb je ook foto-voor en foto-na?

WilSeiko Schreef:

Heb je ook foto-voor en foto-na?

Jazeker, zoals al op HF geplaatst:

Hier de foto voor: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2326302,2339532#msg-2339532

En na: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2326302,2354342#msg-2354342

Mvg,

Heb Frans van Uurwerkatelier 2 maanden geleden benaderd voor service van mijn Flightmaster. Na eerste positieve contact inmiddels 4 klokjes volledig geserviced. Behandeling als klant en nauwgezette opvolging geeft mij goed gevoel om je (toch dierbare bezit) achter te laten. Vakman met goede service en eerlijke adviezen. Voor mij topreparateur!

Palermo horloge van een collega van mijn dochter uit 1965 naar Frans gebracht voor een algehele revisie vrijdag opgehaald en hij tikt weer als toen hij nieuw was. :+1:

Alle positieve verhalen hier over Frans de Groot kan ik alleen maar bevestigen. Dat begint al met de ontvangstbevestiging, waarbij hij als bewijs een foto van het horloge bijvoegt. Later heb ik nog telefonisch contact gehad met Frans en ook dat gesprek verliep uitermate prettig.
De retourzending verliep ook volgens afspraak, goed verpakt in een stevig doosje. Ik vond het wel jammer dat de vervoerder micropakket was, die geven wel een track-en-trace maar geen tijdwindow zoals PostNL dat doet. Je weet dus op welke dag het bezorgd wordt maar niet hoe laat, dat kan ergens tussen 0900-1800 uur zijn.

De prijs vond ik redelijk maar ik kan het niet goed vergelijken met andere herstellers, daarvoor heb ik te weinig ervaring.

Ik ben ook zeer tevreden . Mijn speedmaster pro moon is door de heer de Groot weer in topconditie gebracht en gerepareerd met volledig behoud van de vintage uitstraling zoals ik het wilde. Het horloge lag ong. 10 jaar in een lade nadat ik het via een juwelier die een horlogemaker kende die deze horloge’s kon servicen. (begon merkbaar langzamer te lopen) Keuze hiervoor was de horror verhalen over de servicebeurten vanuit Omega op de fora destijds. Wijzers en tritium platen standaard vervangen vanuit milieu en veiligheids oogpunt. Na de servicebeurt via de juwelier die natuurlijk stukken goedkoper was dan de Omega beurt brak de horlogeband omdat er spontaan een pin uit een schakel was gelopen en viel het uurwerk op de stenen vloer. De kast beschadigde maar het horloge liep nog goed dus nog een tijdje gedragen op Nato… De heer de Groot heeft diverse faux reparaties ontdekt aan de band wat waarschijnlijk de val heeft veroorzaakt (non Omega parts) Het horloge zelf weer in topconditie gebracht . Mainspring was gebroken (was mij bekend) en nog een ander klein dingetje wat ik zelf nooit had gezien aan het horloge maar inderdaad oerlelijk was en eigenlijk geknoei is geweest. perfect hersteld nu. Kortom volgende beurt ga ik zeker terug. Direct overleg met degene die je horloge serviced is altijd het beste i.p.v. over de counter en weer ophalen. Goed overleg en duidelijke afspraken en natuurlijk weer 2 jr Omega garantie op de reparaties.

1 like

Frans de Groot heeft mijn Omega Constellation Pie Pan kaliber 551 zeer nauwkeurig en uitgebreid onderhouden. Omdat het horloge nog in originele staat verkeert, inclusief een flinke dosis “patina” op de kast, wijzers, wijzerplaat etc., wilde ik graag dat enkel het uurwerk werd aangepakt. Dat was geen enkel probleem. Een paar dagen nadat ik het horloge naar Frans had gebracht (er zat een weekend tussen) kreeg ik een duidelijke prijsopgave met de beoogde werkzaamheden en de afspraken die we samen hadden gemaakt. Daarnaast een duidelijke foto van het horloge in de huidige staat. Slechts iets meer dan twee weken na het wegbrengen van het horloge was hij al klaar! Netjes schriftelijk een duidelijke beschrijving welke werkzaamheden plaats hadden gevonden ontvangen per mail en op papier en de vervangen onderdelen werden er bij afhalen bij geleverd. Ook over de prijs mag ik niet klagen! Niets dan lovende woorden voor Frans. Tevens is Frans een enthousiast en vriendelijk persoon waar je prima een praatje mee kan maken over horloges. :smile: :+1:

Dit is niet mijn eerste ervaring met Frans de Groot, want hij heeft een paar maanden geleden ook mijn Omega Speedmaster Reduced (Ralf Schumacher) onderzocht en via het Omega Servicepunt in Zwitserland laten onderhouden. Dat was noodzakelijk en daarom was de prijs relatief fors, maar het horloge kwam haast als nieuw terug (onder andere een nieuw uurwerk en bijbehorende chronograafmodule)! @ErikST geniet inmiddels al enkele maanden van deze topper! :smile: :+1:

2 likes

Enige tijd geleden kwam ik in bezit van een Omega Seamaster met kaliber 1342. Dit is een vrij lastig en specifiek kaliber. Het uurwerk bleek niet in orde want het horloge stopte af en toe en liep 1 uur per dag achter. Op internet werd ik er ook niet heel veel wijzer op en na enige tijd zoeken kwam ik uit bij Frans de Groot in Gouda, lekker dichtbij. Even bellen een afspraak maken en horloge afgeven. Nette mail ontvangen met documentatie van afgifte e.d.

Een paar dagen later ontving ik een e-mail met inhoud waar mee ik het niet eens was. Ik ben even langs geweest om de inhoud van e mail te bespreken. Frans kom mij vertellen dat er een aantal dingen mis waren met het uurwerk. Naast het uurwerk waren er nog een aantal andere dingen mis met het horloge, dit had ik zelf al gezien, zoals een niet originele (merkwaardige) kroon en, wat later bleek, een niet origineel glas. Ik kan een hoop zeggen maar laten we het er op houden dat om bepaalde redenen ik de offerte om het horloge te repareren heb afgewezen en na het betalen van de onderzoekskosten zelf op onderzoek uit gegaan.

Om een lang verhaal kort te maken zat er een stofje (gesolideerd smeerseltje) tussen de as van de stepper motor en de lager (niet zeker of dit de juiste term is).

Het probleem was snel opgelost. Echter was de reparatie geen hoogstandje en heeft het horloge nu natuurlijk geen garantie die Frans als Omega service Centre bij reparatie van een horloge bied (2 jaar). Mocht je dit wel graag willen kan je bij Frans goed terrecht.

1 like