Van de mods: Verandervoorstellen

Je maakt het onnodig moeilijk. Je kunt het zien als level 3+ of er een badge van maken.

Als dit forum geld had gekost had ik hier niet gezeten en ik denk met mij vele anderen. Niet omdat ik die ene euro niet zou kunnen missen maar omdat ik niet wil betalen voor een forum. Ik vind het een heel slecht idee als er kosten aan dit forum of adverntenties plaatsen verbonden zouden zijn

Are you kidding, Koekoek?

Principieel niet willen betalen voor een forum? De hele gemeenplaats hier moet door personen worden gefinancierd en gefaciliteerd, of denk je dat het wandelen in een pretpark ook maar gratis moet zijn zoals je joggingsessie in het bos?

Als je denkt dat een forum zoals het onze een plek is waar maar alles moet mogen zonder enige beperking of verplichting dan vraag ik me echt af wat je hier te zoeken hebt.

1 like

Te snel op verzenden gedrukt. Ik respecteer je mening maar als je op HF enkel wil komen halen (contacten, info of deals e.d) in plaats van ook wat te brengen (inhoudelijk en INDIEN NODIG een financiële bijdrage te leveren) dat heb je imho niet de juiste mindset. Freeloaden heet dat; wel de lusten maar niet de lasten. Jammer.

Groet, Otto

1 like

Kom kom, een ban van één dag is geen drama.

Om dezelfde reden heb ik ook ooit een ban van een dag gehad, geen haar op mijn hoofd die nog wil reageren in een verkooptopic. Ik denk dus dat je met een korte ban sneller snapt wat níet de bedoeling is dan met een oplopende serie waarschuwingen.

Zo’n systeem van eerst dit en dan dat (oplopende waarschuwingen en steeds zwaardere bans) is trouwens veel meer werk voor de mods tenzij het geautomatiseerd kan.

2 likes

Je mag natuurlijk een mening hebben. Ik heb nog nooit voor een forum te hoeven betalen. En voor HF tot nu toe ook niet. Als er verschillende fora zijn die gratis zijn enandere waar voor je moet betalen zou ik zelf wel weten waar ik me zou aanmelden als nieuw lid. De laagdrempeligheid van fora is juist een van de belangrijkste speerpunten. Dat verdwijnt als je moet gaan betalen.

Voor niets gaat de zon op. Voor verkoopadvertenties wil ik graag betalen. €1 per stuk?

Beste Koekoek,
Eerder zou een een euro je niet uitmaken want het zou je niet gaan om het geld (en dus om het prinipe, red.).
Want een klinkklare onzin dat met bijv. een afdracht/betaling per advertentie of met een eenmalige of periodieke maar lage contributie een te hoge drempel zou worden opgeworpen.
Dit hele topic draait om de inhoud, omgangsregels en kwaliteit van ons forum. Die discussie wordt open en door sommigen ook wat scherp gevoerd. Door op voorhand te stellen dat je bij WELLICHT moeten betalen voor welke HF dienst dan ook, zou afhaken lever je geen bijdrage aan een oplossing en draag je het forum imho geen warm hart toe maar loop je weg van oplossing en opbouw alhier.
Het is alleszins gebruikelijk om te betalen voor een dienst waar je, vaak met genoegen, gebruik van maakt. We kunnen ons allemaal wel klokjes van soms stevige bedragen permitteren maar een bijdrage leveren aan degenen die dat mogelijk maken zou onbespreekbaar zijn en leiden tot weglopen. Het leven, en ook het HF, is geen kwestie van alleen maar halen, halen en halen. Soms mag je ook wat brengen. Dat zou je nickname overigens eer aan doen, maar dat terzijde.
Groet, Otto

2 likes

Er zijn hier al teveel “leden” die niks willen bijdragen maar wel zeggenschap willen. Of dit voor jou geldt weet ik niet …

2 likes

Wordt tijd dat er een slotje op gaat…

3 likes

Je kunt wel een grens stellen aan het aantal gratis verkoopadvertenties. Er zitten hier een flink aantal semiprofessionelen tussen.

3 likes

6 per persoon :wink:

Eens, Tomhster, daar liggen mogelijkheden.
Anderzijds, wat is een eurootje of ander bescheiden bedrag per ad nou helemaal? Niets toch als je weet dat je ad ook meteen de kern raakt van je doelgroep en potentiële koperskring… itt MP e.d.
En niet verkocht of tegen veel lagere prijs dan vraagprijs: lijkt me het risico dat verbonden is met luxe zaken als klokjes. Oftewel: pech.
Cheers, Otto

Ik begrijp niet waarom je dit nu op de man gaat spelen? Er is een voorstel gedaan dat HF geld zal gaan kosten. Ik geef hier mijn mening over, ik zeg dat dit me een slecht idee lijkt omdat het het aantal nieuwe leden drastisch zal gaan beperken. Ja een nieuwe leden brengen ook geld in het laatje in de vorm van bijvoorbeeld reclame inkomsten en nieuwe aanwas houdt het forum levend. Ik loop dus niet weg van de oplossingen en opbouw hier, ik geef mijn eigen mening over een voorstel. Het is niet de bedoeling dat alle voorstellen die hier worden voorgesteld zonder enige vorm van discussie doorgevoerd gaan worden lijkt me?

Het grote verschil zit hem er in of een vergelijkbare dienst ergens elders geld kost. Het zou toch ook raar zijn als Rolex geld gaat vragen voor de catalogus in de AD terwijl Omega, Tag Heuer, Zenith en Patek hem gratis aanbieden? Dit staat los van het feit dat deze catalogus bijvoorbeeld 10 euro zal kosten en je een horloge van 10.000 wilt aanschaffen.

Ik ga verder niet in op het feit of ik hier wat breng of niet. Dat moet je zelf maar beoordelen. Ik geef hier in dit topic gewoon mijn mening.

1 like

Hi Otto, ik vraag me eigenlijk af of Koekoek klinkklare onzin schreef. Ik denk dat er inderdaad meerdere leden zullen zijn die bij eventuele betaling voor HF hun forumlidmaatschap zullen heroverwegen. Ik ben daar voor mezelf overigens nog niet uit. Een en ander heeft van doen met het feit dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor de inhoud van dit forum. Zonder onze input geen forum. Mede daardoor ben ik het in financieel opzicht dan ook niet direct eens met deze stelling;

We mogen/moeten onze bijdrage wel leveren anders valt hier weinig te beleven, eens?

Wat mij betreft lever je, als je aangeeft dat je niet wenst te betalen, wel degelijk een bijdrage aan deze ideeënbus. Wellicht niet een bijdrage waar we allemaal voor warm lopen maar dat hoeft ook niet.[quote=“tomhster, post:724, topic:87067, full:true”]
Je kunt wel een grens stellen aan het aantal gratis verkoopadvertenties. Er zitten hier een flink aantal semiprofessionelen tussen.
[/quote]

In bovenstaande kan ik me dan overigens wel weer prima vinden.

Mooie avond en groet,
Victor

1 like

Dank je, Koekoek.
Tuurlijk ieder zijn mening hier. Liefst constructief. Blootweg stellen dat koppeling van bepaalde vergoeding leidt tot wegblijven of weglopen van het HF, daarmee creeer je een beer op de weg die niet nodig is. Mss leidt het wel tot een wenselijke schifting. Geen idee. Maar dreigen met vertrek ivm met een mogelijke manier om zaken hier beter te reguleren/faciliteren heeft niets te maken met je AD/catalogus vergelijking. Maar als je wilt: als jij je horloge te koopt legt bij een dealer (lees: HF) dan betaal je aan die dealer ook liggeld of verkoopcourtage. As simple as that. Voor niets gaat de zon op en bij vergoedingenstructuur zou de kwaliteit en succeskans van eea omhoog kunnen gaan. Ik zeg niet dat dat per se gaat lukken, maar op voorhand uitsluiten, nee.
Ik sluit ons deel van de topic hier, we drijven af.
Groet, Otto

Standaard betaling voor een advertentie dient geen enkel doel. Dit forum kan bestaan op basis van de huidige inkomsten. Bovendien zijn er zat andere gratis verkoopopties, dus het aanbod hier zal er niet interessanter op worden. Ik heb ook geen idee waarom jij je hiervoor zo inspant, ik heb je nooit in enig relevant topic voorbij zien komen.

2 likes

Zo is het…

Het is zover!
Het slot gaat erop en ik ga alles nog eens rustig teruglezen, voors en tegens afwegen, hier bespreken, onderzoeken wat technisch mogelijk is en dan kom ik met de uitkomsten.
Aan allen in ieder geval ontzettend bedankt voor de input, de betrokkenheid en het geleverde commentaar. Mooi om te zien dat we allemaal anders zijn, anders redeneren en soms ook andere normen en waarden hebben met toch allemaal één ding gemeen; onze klokjes :slight_smile:
Cheers

ps, als je écht nog iets wilt toevoegen dan kan een pb uiteraard altijd.

14 likes