Van der Klaauw ==> slechte ervaring

Geachte forummers,

Afgelopen week stond er een van der Klaauw op pagina van horloge markt.
Ik, als liefhebber van deze klokken, informeren. Zelfs een prijs overeen gekomen. Deal gesloten!!
Helaas voor de verkoper lager dan de vraagprijs, maar goed. Ik zou 'm zaterdag afhalen. Nog even een goed gesprek gehad met de huishoudelijke dienst (lees vriendin). Afspraken niet gepland en geld gehaald bij de bank.

Krijg ik vanmorgen een sms dat de koop niet door gaat omdat de verkoper 'm toch zelf wil houden.
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, toch?

Dus ik bellen. Maar die man neemt de telefoon niet op. Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt. Heeft ie ‘m toch ergens misschien duurder kunnen verkopen?
Ook hier geldt natuurlijk, afspraak is afspraak.
Maar mocht het wel zo zijn, heb dan wel de ’ guts’ om me dat gewoon te vertellen en neem gewoon de telefoon op.

O ja, hij heet William Wien en handelt in horloges. Hij heeft bij mij in ieder geval een slechte indruk gemaakt en ik zal bij hem niet terugkomen voor wat dan ook!

Het ergste is natuurlijk wel dat ik zonder dit horloge blijf zitten!

Huib

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt !! Lees het forum er maar eens op na, ik heb een soortgelijke ervaring gehad.

Die boosheid ebt wel weg.
Op de een of andere manier heeft het niet zo moeten zijn met dit horloge.
Het blijft een vraagteken, maar wellicht is je nog veel meer bespaart gebleven met deze verkoper.

Oh ja, horloges genoeg.
Ok, Van Der Klauw’s iets minder, niet wanhopen vroeg of laat loop je ertegenaan.

Erg jammer inderdaad, maar als de deal wel doorging moet je ook maar net geluk hebben wat je krijgt bij zulke figuren.

Hoop voor je dat je er snel weer een tegen komt.

Volgens mij om een Pallas, ik heb hem op horlogemarkt zien staan. Heel lullig, vooral dan ook de manier waarop het gaat, maar alles in het leven heeft een reden, ook dit moest waarschijnlijk zo zijn. Maar niet getreurd, je hebt je vriendin inmiddels al overgehaald voor een nieuwe aanwinst, dus die komt er vast wel :smiley:

Ruud

mondelinge afspraak is een vaste afspraak.

Maar helaas zonder getuigen verklaringen en andere bewijzen zijn dit soort dingen moeilijk voor elkaar te krijgen.

Beste is gewoon vergeten en doorgaan :wink:

Ik dacht dat je een slechte ervaring met dhr. van der Klaauw zelf of 1 van zijn (gekochte) producten had.

Gelukkig blijkt dit niet zo te zijn. Toch is het wel erg vervelend dat dit zo moest gaan, helemaal als je al klaar bent om het horloge op te halen en af te rekenen en dan ook nog de manier waarop hij heeft afgezegd. Goede zaak dat je het hier vermeld, zo kunnen andere potentiele kopers bij die man toch eerst dingen zwart op wit laten zetten eventueel.

Maar goed, vroeg of laat bots je wel tegen een van der Klaauw aan, i’m sure of that. :slight_smile:

Ja, dat klopt. Het was een Pallas. Hij heeft wel via-via gehoord dat ik dit op het forum heb gezet en heeft me daarom gebeld.
Hij heeft mijn telefoontjes niet gekregen. Beetje vreemd. Maar hij was niet blij met mijn bericht omdat dit hem een slechte naam bezorgd. Hij handelt namelijk veel in horloges en krijgt alleen complimenten.

Helaas, deze keer niet. Hij geeft aan dat de verkoper de koop heeft ingetrokken. Maar wat mij betreft is een mondelinge afspraak ook een afspraak. Dat heb ik 'm ook gezegd.

Daarna heeft hij via allerlei contacten geprobeerd om er nog een te kopen. Maar dit is hem, vanzelfsprekend, niet gelukt. Ik blijf dus met een kater zitten.

Huib