Inmiddels te bestellen: DumeT Momentum Springbar tool

Zo dan, die is wel bizar :tired_face:

1 like

Ik zie niets?

1 like

Het is een afbeelding en geen filmpje. Even zoeken met Google Lens door op de afbeelding te klikken.
De beelden kunnen als heftig worden ervaren en uploader zou een schorsing krijgen denk ik als de link een filmpje zou zijn.

1 like

Doe maar niet. Tenzij je wilt weten wat er gebeurt als je met je mouw in een draaibank vast komt te zitten.

3 likes

Jaja rustig ik ben al aan het zoeken :joy:

3 likes

Ik heb ooit een collega gehad die met zijn mouw gegrepen werd door een kolomboor machine… sindsdien zeiden we daar. " na 3 rondjes zetten we je wel weer stil "… hij kwam nog vrij met een gekneusde arm…

en precies om die reden… draag ik nooit iets met wijde lange mouwen, doorgaans rol ik mijn mouwen op…
momenteel, vanwege de wat lagere temperaturen draag ik een stofjas in de werkplaats, doorgaans als de temperaturen het toelaten (boven de 17°) draag ik niet meer dan een T-shirtje of een Poloshirt.

2 likes

Een twee millimeter boortje in een kolomboormachine ging vorig jaar de strijd aan met mijn handschoen waar mijn hand nog in zat. Kkrrrt, f.ck was dat schrikken, zo’n kracht. In paniek heb ik het boortje kapot getrokken. Sindsdien babbel ik niet meer tijdens dat soort werkzaamheden.

2 likes

Heldin! :slight_smile:

2 likes

Ik was zowaar van streek! Dat is dus niet grappig :laughing:

2 likes

Dat begrijp ik, ik zou ook schrikken. Gelukkig met een sisser afgelopen.

1 like

Daar hoor je ook geen handschoenen bij te dragen :upside_down_face:

1 like

Ik draag altijd handschoenen bij het klussen. Van fijne mechanic´s gloves tot dikke winterzaaghandschoenen, maar nooit zonder.

Handschoenen? bij het werken met Boormachines, Draaibanken en/of Freesbanken?

Doe dat nooit waar ik bij ben… ik waarschuw 1 keer… en daarna volgt de “Militaire Noodmaatregel”… een trap daar waar het’t meeste pijn doet… en dat is altijd nog te verkiezen boven het verlies van ledematen.

Echt…'k heb in mijn leven al te veel bloed van Collega’s moeten opdweilen.

Handschoenen draag ik nooit in mijn werkplaats als ik met machines werk.
ik heb wel van die fijne Mechanix handschoenen, fijn om mee aan mijn motor te sleutelen, of aan mijn auto, je hebt even wat meer grip op schroeven en bouten…
Maar zodra ik met iets moet werken dat beweegt, en niet op spierkracht… dan gaan de handschoenen uit.

3 likes

gewoon ECHT niet doen…

2 likes

Wedden dat je zo hoog niet komt?

Ik verlies mijn fijne motoriek wanneer ik met blote handen moet werken in de (bijna-)vrieskou. (En voor mijn manicure is het ook niet goed. :smiley: )

1 like

Als je je vingers kwijt bent… hoef je je over je nagels ook geen zorgen meer te maken…

Nou… 'k ben 1.93m lang, en mijn benen lopen helemaal door tot aan de grond…

Maar goed…'k ga er geen wedstrijdje verpissen van maken… zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb dat handschoenen bij draaiende machinerie uit den boze zijn, teneinde je Vingers en andere ledematen te behouden.

4 likes

Nogmaals: klussen is winterwerk voor mij, ik heb (nog) niet de luxe van een verwarmde werkplaats. Ik verkies handen die voelen wat ze doen boven verkleumde stijve ijspegels waar ik geen controle over heb.

Behalve die ene kolomboor gaat het overigens vooral over zagen, schuren, slijpen en af en toe dremelen. Niet draaien en frezen.

2 likes

“Kijk mam!..zonder Handen!!”

81 likes

Hoe vet!! Ben zo benieuwd naar het eind resultaat!

Gaaf Jan, mooi om te zien!