Verdeling schakels

Ik vroeg mij even af hoe jullie de schakels verdelen, voor ik alles uitelkaar haal en alles vervolgens weer terugveranderd kan worden.

Mijn explorer 1 heeft vanaf de 6 uur tot aan de clasp 4 schakels en aan de achterkant 6 schakels. Ik vroeg me af of anderen wellicht 5 om 5 hebben?

En zijn er ook halve schakels voor de explorer?

1 like

Ik heb op m’n SKX 3,5 om 7 (korte kant op 6 uur).
Is op mijn pols de enige manier om de sluiting netjes in het midden de krijgen.

1 like

Voor mij is het belangrijkst dat het het lekkerst zit. Verschilt beetje per horloge/band, maar de tudor die ik nu draag heeft 4 schakels aan de onderkant en 6 aan de bovenkant van het horloge.

2 likes

Zeker waar, is een persoonlijke ervaring natuurlijk ook!

1 like

Zo dus:

:wink:.

EDIT: heb de schakels het eerste jaar volgens dezelfde verdeling als jij gehad (4 aan de 6-kant, 6 aan de 12-kant), maar de band bleef vaak achter mijn polsgewricht hangen aan de 6-kant.
Uiteindelijk bij Heetman binnen gestapt, die heeft kosteloos een schakel van kant verwisseld.
Sindsdien meer draagcomfort :+1:

4 likes

Afhankelijk van de sluiting. Die moet in het midden vd pols hangen als hij om is.

1 like

Top! Ik ga m verhuizen! Hier was ik benieuwd naar. Hartelijk dank

1 like

En… bestaan er ook halve schakels? Ik heb ook een Iwc waar er een halve schakel aan de band zat, net het verschil wat je soms nodig hebt

Oei, dat weet ik niet…

Je kunt uiteraard ook je Easylink standaard gebruiken, dan heb je 5 mm extra ruimte :wink:.
Mocht het warmer weer worden, dan heb je helaas geen speling meer :sunglasses:.

Ja die staat al open, begin van de dag fijn, maar er zijn ook momenten dat ie knelt, en dan heb je geen speling meer, toch het idee van deze schakel volgens mij

Dan een hele schakel erbij, en Easylink dicht…?

Weet niet wat je polsmaat is?

Ik heb exact hetzelfde als jij @WillemP: dezelfde asymmetrische schakelverding. En easy link altijd open en dan toch nog wat knellen bij inspanning/warmte/etc.
Ben benieuwd naar je ervaringen nadat je een andere indeling hebt geprobeerd!

1 like

17,5 en bij inspanning wel aardig wat meer maar nooit gemeten eigenlijk.

1 like

Ik ga het je vertellen, nu eerst van die kleine schroevendraaiers bestellen :slight_smile:

1 like

:+1:t2: Ben benieuwd. Ondertussen ga ik een rubberen bandje proberen. Die is onderweg

1 like

Bij mij altijd korter aan de 6 kant en langer aan de 12. Hoeveel is afhankelijk van het formaat van de sluiting.

1 like

schakel er bij misschien?

2 likes

Datejust 41 hier, 5 om 5 schakels. Is perfect qua comfort.

1 like

Glidelock…
DistortedFrailDarwinsfox-max-1mb

2 likes

Maar 'sochtends zit hij echt los. Dan kan ik er nog een pink tussen zetten. Dan kies ik er nog wel eens voor om de easy link even dicht te zetten. Die zet ik dan later weer open en vaak nog wat later begint het al te knellen.
Misschien heb ik gewoon een grotere zwelling in m’n polsen. Of ik ben gewoon een zeikerd. Ik sluit beide niet uit…

2 likes