Verkocht: '59 Omega Constellation Pie Pan Ref. 14381 Kal. 551 Vers Onderhoud

Te koop (geen ruil of inruil):

Omdat ik een ander spaardoel heb (niet op het gebied van horloges) en omdat dit horloge vrijwel geen draagtijd krijgt, bied ik deze vintage Omega aan voor verkoop.

Het gaat om een '59 Omega Constellation Pie Pan Ref. 14381 Kal. 551. Het is een 100% origineel exemplaar (van kast tot glaasje en van achterdeksel tot wijzerset). Momenteel is het daarmee naar mijn weten de enige volledig originele 14381 op de markt. De Constellation heeft vorige maand onderhoud gehad bij Frans de Groot (gecertificeerd Omega servicepunt). Bij dit onderhoud is expres enkel het uurwerk “aangeraakt”. De vervangen onderdelen en onderhoudspapieren worden meegeleverd. De kast is nooit gepolijst. De wijzerset heeft een noodzakelijke behandeling ondergaan om roestvorming te verwijderen. Als dat niet zou zijn gebeurd, dan zou het risico groot zijn dat de wijzerset op een slechte dag breekt. Bij de behandeling, wat een bijzonder lastig proces is, is een minuscuul klein stukje afgebroken van het uiteinde van de secondewijzer. Ik lever er een Omega secondewijzer bij die bij dit model horloge en periode hoort, mocht je de secondewijzer in de toekomst willen vervangen.

De wijzerplaat heeft een (mijns inziens) prachtige patina ontwikkeld. Wat je vaak ziet bij deze referenties is een vrijwel smetteloze wijzerplaat. Die wijzerplaten zijn vrijwel zeker opnieuw opgemaakt. De verf die werd gebruikt heeft het karakter om over een periode van decennia kleine “bubbeltjes” te vormen. Persoonlijk vind ik het mooi, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Merk en model: Omega Constellation Pie Pan 14381.
Diameter: 34,5 mm (Draagt groter door de bijzondere lugs).
Leeftijd: 1959.
Papieren, doos en eventuele accessoires: Vervangen onderdelen van het uurwerk en onderhoudspapieren.
Verzendkosten of afgehaald: Ik verzend minimaal aangetekend t.w.v. €8,60. Ophalen is ook mogelijk in overleg.
Conditie (krassen, werking etc): Gedragen staat, prima voor een horloge van ruim 60 jaar oud. Recent onderhoud, loopt daardoor uitstekend en netjes op tijd. Nooit gepolijst, dus hier en daar krasjes en putjes, maar niets ernstigs.
Soort uurwerk en kaliber: Omega 551 Officially Certified Chronometer.
Vraagprijs: €1150 exclusief eventuele afhandeling. Ik heb geen interesse in ruil of inruil.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

Bedankt voor je interesse! :blush:

24 likes

Deze is on hold pending funds voor een forumlid. :blush:

1 like

En verkocht! Koper en HF bedankt. Slotje a.u.b. @Jurgen :blush: