*Verkocht aan een Forumlid, HF dank jullie wel!* TK Claude Bernard retrograde Big Date (Edox) € 89,00 netto, mooi horloge!

Te koop: Claude Bernard.

Merk en model:
Claude Bernard (Sophisticated Classics retrograde), die ik ruim een jaar geleden kocht van een bevriende juwelier, omdat ik hem de verkoop van dit horloge aan mij gunde. Vorig jaar heb ik het horloge hier op het forum als NA voorgesteld, zie: Verslag van een onbedoelde en ongewilde NA

Het horloge komt uit het Edox Genève nest, zie de foto van de fabriek in Genève.

Het horloge was, nadat het enkele jaren op voorraad heeft gelegen bij de bevriende (inmiddels gepensioneerde) juwelier, nog steeds niet verkocht. De prijs, voor zover ik het heb kunnen uitzoeken, was oorspronkelijk € 350,00.

Door de complexheid van het mooie Ronda uurwerk moet de batterij jaarlijks worden vervangen.
Er is een leren (gedragen) Morellato band gemonteerd met de originele Claude Bernard gesp. Het gemonteerde bandje is in een goede staat.
De originele band is nog wel aanwezig, maar is beschadigd doordat het afgeplakt is geweest tijdens het polijsten van het glas. Dit bandje zal ik ook meesturen.

Diameter:
Volgens opgave 41 mm, 40,8 mm zelf gemeten

Breedte lugs/band: 20 mm

Leeftijd:
Het horloge is ongeveer 14 maanden in mijn bezit, daarvoor heeft het enkele jaren bij een inmiddels opgeheven juwelierszaak gelegen.

Papieren, doos en eventuele accessoires:
Alleen het horloge met leren band en originele gesp.

Verzendkosten of afgehaald:
€ 8:95 verzendkosten, of afhalen op afspraak in mijn Muziekpraktijk, waar we veilig afstand kunnen houden. Eventueel met een kopje koffie en een koekje.

Conditie (krassen, werking etc):
Het horloge lag toen ik het vorig jaar kocht, als nieuw horloge op voorraad, maar in het (saffier) glas zaten meerdere kleine beschadigingen die met het blote oog bijna niet opvielen. Dit is waarschijnlijk een keer gebeurd bij een onfortuinlijke batterij wissel. Het glas is daarna licht gepolijst (dat kan dus ook bij saffier), zodat als je het glas tegen het licht houdt er alleen enkele welvingen te zien zijn, Tijdens het dragen zie je het bijna niet (zie de foto’s).
De vier schroeven waarmee het achterdeksel dichtgeschroefd is, zien er niet meer gaaf uit, maar volgens Movements in Hengelo, waar ik de batterij heb laten wisselen, hoeven deze niet te worden vervangen.
Het horloge is dus in gebruikte staat. Het loopt perfect en heeft meerdere functies, w.o. big date en dag aanduiding.

Er is een leren Morellato band gemonteerd met de originele Claude Bernard gesp.

Soort uurwerk en kaliber:
Merk en model: Claude Bernard (Genève, Edox), Pointer Day, Big Date, Retrograde, 5 jewels, caliber Ronda Mastertech 7004.N. Een prachtig en complex Quartz uurwerk!

De vraagprijs is € 89,00 netto, de verzendkosten € 8,95 komen voor de koper.

Voor dit erg lage bedrag heb je gewoon een prachtig en ook mooi uitziend horloge uit Geneve, waar je lang plezier aan zult beleven.

Hierna volgt een aantal recente foto’s (twee dagen geleden) van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

1F87E71B-2F87-4B85-8A9A-8A61194C1BD5

1 like

Verkocht aan een forum lid, Dank jullie wel HF!

1 like