VERKOCHT: Bijzondere Omega Seamaster Chronometer F300Hz uit de jaren 70

Hierbij bied ik de Omega Seamaster Chronometer F300Hz uit de jaren 70 aan.
Prachtig nostalgisch horloge die zowel optisch als technisch in zeer nette staat verkeert.
Het stemvork uurwerk is recentelijk geserviced zoemt minimaal en loopt perfect op tijd.
Beslist GEEN batterij lekkage schade (De batterij is een half jaar geleden vervangen).
De tijdsverstelling werkt soepel net als de quickset datumverstelling.
De kast lijkt nauwelijks tot niet gepolijst. (Driedelige kast, zeldzaam model)
Mooie zwarte wijzerplaat. Het lijkt haast wel zwart metallic en de plaat is door de jaren heen mooi mat geworden en er heeft zich een patina gevormd met bijzondere blaasjes op de wijzerplaat. Dit in combinatie met de prachtig verkleurde uurindexen geven het horloge een super en unieke uitstraling!
Het Omega teken op de wijzerplaat is opgelegd. Het achterdeksel met het Seamaster symbool is vlijmscherp.
Helaas is het horloge niet voorzien van de originele band maar wel van de originele sluiting. Gelukkig staat deze band haar ook goed.
De kroon is origineel, voorzien van het Omega logo.

Overige specificaties:

Merk en model: Omega Seamaster F300hz
Referentie: 198.0008
Leeftijd: Begin jaren 70
Diameter: 40mm excl kroon gemeten
Uurwerk: Omega 1250 (ETA-ESA 9162) 300hz Stemvork
Staat: Zeer nette gebruikte staat
Toebehoren: Enkel het horloge en de stalen band
Levering: Persoonlijke overdracht of verzekerde verzending

Mag weg voor 450 euro of een mooi (in)ruil (Geen vintage, is toch niet mijn ding :wink:)

P.s. De prijs is puur een indicatie daar waar ik op Google weinig kan vinden over dit model met de kroon op 15 uur.
Mocht de prins (veel) te hoog zijn ingeschat dan hoor ik dat graag via PM.

3 likes

Zo dat ging snel… Wel buiten het forum… Verkocht, mag een slotje op.