Verkocht: Bulova CURV 96A205

Goedemiddag op deze zonnige zaterdagmiddag,

Vandaag verkoop ik dit mooie stukje techniek, de Bulova CURV 96A205. Vanwege te weinig draagtijd mag dit horloge naar een andere liefhebber. Voor de volledige specificaties verwijs ik je graag naar de site van Bulova zelf:

Ik heb het horloge begin april 2019 gekocht bij de enige Bulova A.D. in Nederland, namelijk A. Kremer te Emmen (en Stadskanaal). Het horloge zit dus nog een hele tijd in de garantie. Daarnaast komt hij full set. Het horloge heeft een aantal deskdiving sporen en swirls op de band en sluiting, maar niets ernstigs.

Dit horloge is voorzien van 's werelds eerste gebogen quartz uurwerk. Niet alleen dat, het is ook nog eens een High Performance Quartz uurwerk uit de stal van Bulova zelf. Vandaar dat ook de “262 kHz” met trots op de wijzerplaat prijkt. Bulova is zó trots op deze prestatie dat ze ook een zichtbodem hebben geïnstalleerd, waardoor het schitterende stukje techniek door de achterzijde te bewonderen is. De referentie 96A205 is momenteel het enige CURV model met een stalen geïntegreerde band met vlindersluiting. De andere modelen hebben een rubberen band. Omdat de kast gebogen is (inclusief gebogen saffier) draagt het horloge mooi om de pols heen en draagt hij een stuk kleiner dan de 45 mm specificatie doet vermoeden. Ik heb zelf een 17,5 cm pols en voor mij is hij prima draagbaar gebleken. De band kan nog verder ingekort worden of worden verlengd. Gezien het grote aantal schakels die de band telt is het horloge geschikt voor iedere polsmaat. Van klein (~16 cm) tot groot (~22 cm) en daar voorbij. Je bent welkom om te komen passen, de koffie staat klaar (of een andere warme of koude versnapering). Wat ook in het oog springt is de schitterende blauwe wijzerplaat die met het licht speelt. Van diep donkerblauw tot soms wel indigo en paars. Moeilijk vast te leggen op foto’s.

Ik vraag €500 voor de volledige set. Ophalen of verzenden is beiden mogelijk.

Dan nu de foto’s (van mijn hand):

Vragen, opmerkingen of biedingen graag per PB.

Bedankt voor het kijken/lezen! :blush:

16 likes

Upje voor €475. :point_up:

Upje voor €450. :point_up:

OHPF voor een forumlid.

Verkocht, graag een slotje. @Jurgen