VERKOCHT: Christopher Ward C1000 Typhoon Limited Cockpit Edition

Beste mede forum leden,

Vol vertrouwen, heb ik bij de aankoop van mijn eerste automatische horloge gezegd: Ik ga niet flipperen, en ga elk horloge minstens één jaar in mijn bezit houden. Dit is dan ook gelukt… op 10 maanden na🙈

Daarom vanaf vandaag in de verkoop: mijn eerste automatische horloge… omdat ik mezelf graag een kerstcadeautje wil geven, en ik het geld van dit horloge daar dan ook weer voor wil gebruiken. Ik ken mezelf: als ik iets nieuws heb, wordt het “oude” toch niet meer gebruikt.

Beschrijving/Conditie :

Het is een zeer fraai en uniek horloge, dat je niet elke dag tegenkomt. Een gelimiteerde editie, nummer 980 van 1000 met een fantastisch Valjoux uurwerk (met de heerlijk verslavende wobble wobble😉). Het speciale is dat dit horloge een eerbetoon aan de Eurofighter Typhoon is, met de verwijzing naar het motto van de Britse luchtmacht en de geweldige caseback. De gebruikte kleurstelling en materialen verwijzen er uiteraard ook naar.

De kast is gemaakt van een titanium subframe met een keramische kast en is dus een stuk harder is dan staal maar voelt wel “zacht” aan. Het draagcomfort is bovengemiddeld.
Conditie: Excellent. Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen: De kast heeft toch een klein veegje tussen de 5 en 6 bij bepaalde lichtval. Valt dit op: Nee, niet echt, maar liever eerlijk dan achteraf problemen.

Het glas heeft echt een fantastische AR coating en is krasvrij, Echt heel erg goed, en bijna beter dan een aantal horloge is een heel hoog segment die ik heb vast mogen houden. Als je op het horloge kijkt denk je 9 van de 10 keer: er zit geen glas in.
Conditie: Mint

het horloge is 5atm WR en de kroon en pusher zijn emaakt van titanium, evenals de gesp.
Conditie: Mint

Aangezien het bandje gedragen is, en het hele kleine veegje op de kast, mag ik niet zeggen dat de conditie “mint” is, maar de rest van het horloge is in een super staat!
Totale conditie: Uitstekend

Merk/type : Christopher Ward C1000 - Typhoon Cockpit Edition Limited 980/1000

Diameter : 42 mm (excl. kroon)

Dikte : 14 mm

Leeftijd : februari 2017

Toebehoren : Doos, omdoos, Christopher Ward poetsdoek, boekje, garantiekaart, originele hoogwaardige Canvas band (gedragen), en een nieuwe Hirsch band om het horloge een wat dressy/casual uiterlijk te geven.

Uurwerk : ETA 7750 valjoux - Chronograaf

Levering : Ophalen of verzenden.

Vraagprijs : € 575,-- inclusief verzenden. Doe gerust een bod!

Hierbij de geleende foto’s:

imageimageimageimageimageimageimage

14 likes

Upje, met een prijsdaling €525,-
Bieden mag altijd

1 like

€495,-…
up up up

Iets anders op het oog, dus nu tijdelijk €450,-

Up…

Gereserveerd voor een hf-lid

Verkocht op het forum, dank