Verkocht: Evant Tropic Diver, Fume blue (147/300) €400

Ik heb een goede kans om een blauwe Oris 65 over te nemen, dus de andere blauwe duiker uit mijn collectie mag helaas gaan. Dit is prachtige gelimiteerde duiker van 300 stuk, zeer snel uitverkocht dus nu nog moeilijk te vinden. Met een speciale keramische blend lunette die bakelite bijna perfect nabootst, een ETA 2824-2 elaboré, 5 (!) banden waarvan 4 van Evant, domed saffier en een prachtige wijzerplaat met vergulde indices biedt dit horloge veel waard voor je geld. De wijzerplaat en de indices spelen zeer mooi met het licht en zijn onmogelijk optimaal op de foto te krijgen helaas, dus dat wordt langskomen of video’s kijken bij twijfel :slight_smile:
Dit model heeft enkele verbeterpunten ten opzichte van de eerder uitgebrachte varianten, oa bij de lunette en de gesp.

Verdere gegevens:

Naam: Evant Tropic Diver 300 Fume Blue (147/300)
Glas: Gebold Saffier met AR-coating aan de binnenzijde
Uurwerk: ETA 2824-2 elaboré (Automatisch, Swiss made)
Dimensies: 41mm breed (zonder kroon), 13.5mm dik incl. gebold glas, 48mm lug-to-lug, 20mm bandaanzet
Materiaal: Kast 316L staal, band leer
Leeftijd: 25 juli 2017, gekocht bij Gnomonwatches, zoals te zien op de getekende garantiekaart.

Staat: 95/100. Geen duidelijke gebruikerssporen. Echter is de kast volledig gepolijst, en mede hierdoor zijn in bepaald zonlicht mogelijk een/enkele zeer fijne haarlijntjes/krasjes te zien. Ik kan er één ontdekken op de zijkant van de kast (zie foto’s). Dit valt alleen op onder een bepaalde hoek, niks wat niet weg te poetsen is met Cape Cod oid. Het glas en de lunette is kras- en deukvrij. Ik ben de 2e eigenaar. De eerste eigenaar heeft hem nauwelijks tot niet gedragen, ik een keer of 20 (in roulatie met 9 andere horloges).

Komt met: Het horloge, de originele doos, gebruikershandleiding, getekende garantiekaart, 4 (!) originele Evant banden en één blauwe handgemaakte Martu band. Voor snelle beslissers doe ik er ook nog een leuke lichtblauwe vintage tropic band bij.

Prijs: 499 euro. Zowel ophalen in centrum Utrecht als verzenden is mogelijk. In het geval van verzenden wordt hij op kosten van de koper verzonden, wat uiteraard bombproof in bubbelpapier gebeurt.

Ervaringen met mij zijn te vinden op https://www.horlogeforum.nl/t/sjoepert/

Zie voor een eerdere review ook: NA en Review: Evant Tropic Diver Fume Blue

Foto’s (in willekeurige volgorde):

11 likes

Weekendupje

Up

Up en down naar €475

Up

Up en naar de bodem van €450 voor deze zomerse duiker!

Up, ruilvoorstellen zijn ook welkom maar verkoop gaat voor

Vroege up

Up met een allerlaatste drop naar de bodem van 400 euro. Vaste prijs, lager gaat het niet worden. Ruilvoorstellen zijn nog steeds welkom

Middagupje

Up

Upje

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.