Verkocht: Horloge met 1.056 sterren op wijzerplaat: Watchdesign, Astro II - Constellation Watch > 150,-

Te koop

Merk en model:
Watchdesign, Astro II - Constellation Watch

Diameter:
42mm, roestvrij staal 316L

Leeftijd:
22-1-2019 Via eBay gekocht, nooit gebruikt. Bij aankomst uit doos gehaald en aan schijf gedraaid, nu voor tweede keer uit doos gehaald voor foto’s advertentie.

Papieren, doos en eventuele accessoires:
Komt met omdoos, doos, poetsdoek, garantiekaart en gebruiksaanwijzing.

Verzendkosten of afgehaald:
Ophalen of verzenden is mogelijk. Ophalen, met gratis kop koffie, kan in regio Groningen, enkele keer ook rond Leiden. Verzendkosten binnen Nederland zijn via PostNL euro 6,75 + evt 1,70 aangetekende verzending, met verzekering tot euro 500,-.

Conditie (krassen, werking etc):
Nieuw, niet gedragen. De stickers op glas, achterzijde, beiden kronen en rond gesp zijn nog aanwezig. Voor de foto is dit horloge voor tweede keer uit het doosje gehaald.
NB: Zelfs plastic pinnetje bij de kroon zit er nog tussen, hij heeft dus nog nooit gelopen en ik ga ervan uit dat de batterij ook nog vol is.

Soort uurwerk en kaliber:
Vermeld wordt “100% Japanese”, hierin zit een Miyota quartz uurwerk.

Bijzonderheden:
Bij mijn zoektocht naar horloges met “astronomische” complicaties kwam ik dit horloge tegen. De meeste astronomische complicaties zijn erg duur, zoals Christiaan van der Klaauw, Ulysse Nardin of Patek Philippe. Citizen heeft de Astrodea gemaakt, welke ook nog erg prijzig is. Daarna kwam ik deze tegen, voor een aanzienlijk lage prijs. Ik heb hem nooit gedragen, en hoewel het jammer is om dit bijzondere horloge weg te doen (een van de weinige quartz horloges die ik heb), kan ik de fondsen goed gebruiken voor andere horloges.

Dit astronomische horloge een een handmatig te draaien planisfeer met verschillende sterrenbeelden afgebeeld. Op deze wijzerplaat staan 1.056 sterren afgebeeld, 169 sterrennevels. Als de draaiende schijf goed is ingesteld kunnen veel andere dingen worden afgelezen, zoals zonsopkomst en ondergang en veel meer waar ik nooit achter ben gekomen (zoals azimuth, zonsopgang, schemertijden, cidereel time en meer; onbekend terrein voor mij). Dit horloge laat de lucht zien zoals te zien op 35gr noordelijk hemisfeer (range -55gr tot +77gr).

Tip: Deze link ( https://forums.watchuseek.com/f220/citizen-astrodea-review-tips-warning-nerd-content-562862.html ) heeft mij geholpen om de schijf een beetje te begrijpen. De link gaat over de Citizen Astrodea, de duurdere broer van dit model, maar opzet is hetzelfde. Ik vond het best ingewikkeld.

Vraagprijs:
Euro 175,-, exclusief eventuele verzendkosten (zelf heb ik via eBay USD 213,52 en bij bezorging invoerkosten, vandaar deze prijs).

Foto’s en reageren:
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

7 likes

Upje voor dit bijzondere horloge!

1 like

Weekend BUMP, wat interesse maag nog geen reserveringen.

Nu ook open voor scherpe biedingen :wink:

UP je

Woensdag UP

Zaterdag UP

UP, goed bod ook mogelijk

1 like

Up met foto net gemaakt: bescherm folie zit overal nog op.

1 like

After-weekend up

PRICE-DROP 150,- :star_struck:

Of geef een goed bod!

1 like

Een upje voor dit horloge, volledig in stickers

2 likes

Up voor Pasen!

1 like

Up

1 like

Up