Verkocht: King Seiko 5626-7040 Hi-Beat Chronometer uit 1973

Te koop: een stukje Seiko geschiedenis!

Recent hier overgenomen, maar ik draag m eigenlijk niet… Zonde.

Een King Seiko chronometer gecertificeerd 5626 Hi-Beat (28.8 kHz) automatisch uurwerk.

Uit maart 1973, in nette vintage staat: gebruikssporen op de schitterend vormgegeven kast (Gramar of Design; google it), maar geen grote schades (wel kras op achterdeksel); zie de foto’s.
De wijzerplaat is netjes met een klein vlekje boven de ‘K’ van KS en een paar stipjes in het rechtsonderkwadrant. Niet storend imho.

Eind 2016 heeft er een service plaatsgevonden, getuige het bijgeleverde kaartje. Het glas is toen vervangen, deze is in goede staat (enkel lijntje, maar verder prima/helder, geen chipjes).

Loopt zeer goed! Windt soepel op. Datumverzet werkt perfect (deze kan bij niet netjes verstellen namelijk makkelijk stukgaan bij dit uurwerk wegens het gebruik van een plastic tandwiel, maar deze is dus top)!

Dikke bonus: originele KS gesp!

Nog even het rijtje:

• Seiko KS 5626-7040
  • maart 1973
  • 36 mm ex kroon
  • horloge + KS gesp op zgan zwarte lederen band (soepel en staat top, vintage stijl incl. scheef stiksel…)
  • ophalen in Amsterdam of verzenden kosten + risico koper
  • Seiko 5626 automaat
  • prijs: 650 euro. Dit heb ik er recent voor betaald. Extra is de zgan band a 46 euro. NB. De gespen alleen al staan voor > 170 euro op Ebay…

Ploatjes:

Ik hoor je graag.
Mvg, bor

30 likes

De koning bovenaan!

Een bod mag (netjes graag)

1 like

Gereserveerd!

5 likes

Verkocht!

Dank Hf en koper

1 like