Verkocht - Longines Ultronic "Datejust"

Te koop :

1 van mijn zoemers mag de deur uit. Het betreft hier een mooie 70’s Longines Ultronic.

Ik heb het horloge dit jaar gekocht maar heb er absoluut niet de klik mee die ik met mijn andere Ultronic heb. Vandaar dat hij weer mag vertrekken. Ik heb het horloge gekocht als zijnde geserviced, en dat zou wel kunnen kloppen, aangezien hij echt wel perfect loopt.

Het horloge is in nette staat, met lichte patina op de wijzerplaat. Dit is echter niet of nauwelijks zichtbaar. De kast vertoont hier en daar wat krasjes en lijntjes, maar ook dit valt reuze mee voor een horloge van meer dan 40 jaar oud.

De fluted bezel zou volgens Longines in wit goud moeten zijn, in navolging van zijn verre Constellation en Datejust neefjes. Ook dit lijkt mij wel te kunnen kloppen, aangezien de rhodiumlaag op sommige plaatsen wat gesleten is, en het gele goud zichtbaar wordt.
De kroon is niet origineel. Normaal hoort hier een slankere wit metalen kroon op te zitten met het Longines logo. Ik heb er echter niet de moeite in gestoken om achter een correcte kroon te gaan zoeken, maar deze zullen wel te vinden zijn.

Het zou wel gaan om een zeldzamere Ultronic referentie,

Merk en model: Longines Ultronic
Diameter: 36mm
Leeftijd: jaren 70
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 2020
Papieren, doos en eventuele accessoires: Horloge only met de getoonde lederen band en de Longines bracelet waarop het horloge kwam.
Verzendkosten of afgehaald: Kan allebei, verzenden geniet voorkeur gezien de situatie. Kosten voor koper.
Conditie (krassen, werking etc): Het horloge is in mooie staat. Lichte gebruikssporen. De bracelet is oke, maar heeft betere tijden gekend. Ik heb hem steeds op leer gedragen.
Soort uurwerk en kaliber: Longines 6332 Diapason (stemvork) afgeleid van de Bulova Accutron.
Vraagprijs: 350 €

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

14 likes

Even omhoog zoemen!

Niemand warm te krijgen om al zoemend de feestdagen in te gaan? Kan eveneens als cadeautje… erg leuk om te laten raden wat het zoemende pakje is :wink:

Nog maar eens een kerst upje.

Prijs mag naar 325 euro.

Bzzz bzzz

2 likes

Nog maar eens omhoog voor 325 euro. Wie o wie?

1 like

Best wel wat interesse maar nog geen deal. Wie o wie voor deze mooie Longines zoemer!

Nog maar eens omhoog zoemen!

En upperdeup!

Al de nodige ruilvoorstellen gehad, maar verkoop blijft de 1ste keuze. Wie gaat er voor dit blije bijtje? :honeybee:

Nog maar eens omhoog. Na lang zoeken is er eindelijk een betere en mooiere kroon op mijn pad gekomen. Vanuit la Bella Italia, en sinds gisteren staat ie ook op het horloge. Het is geen gesigneerde kroon, maar ipv het roestige geval dat eropstond, toch een hele verbetering. Een originele gesigneerde kroon vinden bleek een mission impossible.

Foto’s:

2 likes

OHPF voor een medeforummer!

En verkocht. Bedankt HF en koper!