Verkocht: Louis Erard Retrograde 1931

Een goede avond allen,

Ik heb besloten m’n eerste “serieuze” horloge van de hand te doen.

Het betreft een Zwitsers horloge van het merk Louis Erard met als belangrijkste kenmerken:
(1) 44mm diameter, 11.5mm dik
(2) saffierglas vooraan, doorkijkglas achteraan, vermoedelijk geen saffierglas
(3) beweging 2892-2 + 9094
(4) power reserve en retrograde datum
(5) origineel armbandje met deployment sluiting

Er zijn wat gebruikssporen, twee puntjes op de kast (ter hoogte van 3 en 6 uur), een kras aan de onderkant, wat sporen tussen de lugs en naast de kroon …

Gekocht 09/2015 bij een internet dealer (op de “grijze markt”) met goede feedback. Compleet met originele doos, bandje, garantiekaartje en factuur. In het begin constant gedragen, tot ik nieuwsgierig begon te worden naar andere horloges, sindsdien niet meer gedragen.

Winkelprijs was ooit rond de 2.000 EUR, nu kan je het een pak goedkoper nieuw kopen her en der.
Ik vraag er 850 EUR voor, te verhogen met eventuele verzendingskosten (ik prefereer overhandiging, ik tracteer dan op een koffie of biertje :wink: ).
Een ruil is zeker te overwegen, zowel “up” als “down”. Bijvoorbeeld een Oris 65 blauwe duiker met stalen armband, Oris John Coltrane, sommige Seiko’s, zelfs eventueel een Grand Seiko, een blauwe Junghans Meister Chrono …

Mvg,
Decraew

5 likes

Nog snel even aan toevoegen - ik woon in de omgeving van Antwerpen. Cheers Decraew

Up

Komaan heren, durf eens iets anders te proberen dan alweer een Rolex, Omega of Seiko :wink:

1 like

nog eens een upje
Ik sta ook open voor een goeie ruil, zowel up als down !

Up

Prijsverlaging, nu 750 EUR exclusief verzending.

upje

1 like

En nog een laatske keer up, 650 EUR !

Up

en nog maar eens naar boven …

Djiezes. Ik ontdekte net in de lade dat ik deze nog heb. Manmanman …

En nog een laatste korting: 725 EUR inclusief verzending !

up

up

:point_up_2:

Ter verduidelijking, de prijs is 650 EUR.

1 like

up

en up

:point_up_2: