Verkocht - mag een slotje op: Commodoor Yachting zakhorloge stopwatch - jaren '60

Horlogelieden,

Bij een grote opruimactie kwam ik deze chronograaf in sublieme staat tegen. Wellicht iets voor een liefhebber van oudere vintage rariteiten.

Ik heb er niet veel info over kunnen vinden dan dit:

“Before wrist watches were used as an aid to start a sailing regatta, this was done with handheld mechanical stopwatches. At the beginning of the 20th century, brands like Breitling, Excelsior Park, Leonidas and Le Phare all developed a Yachting movement with a 5 minute counter, and a sweep hand counting the seconds backwards from 60 to zero. These movements were used in various other watch brands as well, eg. Gallet, Heuer and The Paget. Later versions of the Yachting stopwatches had a 10 or 15 minute countdown, and some models could be worn around the wrist with a strap.”

Merk/type : Commodoor Pocket Timer - Yachting Timer

Diameter : 52 mm (excl. kroon)

Conditie : Uitstekend, plexiglas heeft een klein vlekje, verder lijkt het een NOS te zijn, want de kast en kroon heeft nauwelijks gebruikssporen. Loopt prima. Ik heb hem niet open gemaakt, geen sleutelaar, dus ik heb helaas geen foto’s van de binnenkant. Achterzijde bevat geen kenmerken of inscripties.

Leeftijd : onbekend, maar afgaande op wat ik heb kunnen vinden lijkt het begin jaren '60 te zijn.

Toebehoren : Doosje

Uurwerk : Handopwinder - BFG 417 - Wakmann Watch Co

Levering : Verzenden

Vraagprijs : € 25,00 inclusief verzenden, geen idee wat het waard is, dus niet mee eens, geef een gil. Mag ook meer zijn :wink:

Ruil/inruil: Nope

De foto’s:

7 likes