Verkocht! Mini Sumo SNZF17 made in Japan (mod)

Met een horlogekist vol met duikers, is de concurrentie enorm. Dit mooie, robuuste en fijn dragende horloge krijgt dan ook veel te weinig draagtijd. Het gaat om een door Rob van Monsterwatches licht gemodde SNZF17J; ook wel bekend als ‘Mini Sumo’ of ‘Sea Urchin’, in de duurdere ‘made in Japan’-uitvoering.

Ik heb het horloge enkele jaren geleden nieuw aangeschaft bij Monsterwatches en laten voorzien van een lekker opvallende rode minutenwijzer en een ‘Pepsi’-bezel. Binnenin deze Mini Sumo bevindt zich Seiko’s onverwoestbare, automatische 7s-uurwerk. Het horloge wordt geleverd aan een heerlijk comfortabele blauwe rubber band en je krijgt ook de originele zwarte bezel erbij.

Het horloge is in zeer nette staat. Geen deuken en butsen. Alleen aan de linkerzijde van de kast, op het gepolijste deel, een oppervlakkig veegje en een krasje.

De Mini Sumo is een solide aanvoelend horloge dat beter draagbaar is dan de full size, originele Sumo, door de minder kolossale kast, minder lange lugs en (dus) ontbreken van de gapende ruimte tussen kast en band. Tegelijkertijd krijg je wel de mooie opgelegde indexen, Sumo-stijl wijzers, een bandbreedte van 22 mm, die veel beter in verhouding is en als bonus een doorkijk-achterdeksel.

Merk: Seiko
Type: SNZF17J
Formaat: kastbreedte (zonder kroon gemeten) 41 mm, hoogte 13 mm, lug-to-lug 48 mm, bandbreedte 22 mm.
Uurwerk: 7S36 (automaat)
Waterdicht: 100 m
Staat: zeer netjes met enkele zeer oppervlakkige gebruiksspoortjes op gepolijste deel linkerzijde kast
Extra’s: originele zwarte bezel
Vraagprijs: € 95,-
Levering: verzenden (kosten + risico voor koper) of afspreken in regio Haarlem/Amsterdam/Leiden, met als bonus koffie op mijn kosten ; ).

Vragen? Stuur me even een PB.
Bedank voor het kijken!

6 likes

Deze is OHPF.

1 like

Verkocht aan forumlid!
Bedankt! En kan slotje op.

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.