VERKOCHT: Nomos Orion 38 384

Pas net binnen maar hij mag het nest alweer verlaten. Hij is werkelijk prachtig maar toch net iets te dressy voor mij. Eigenlijk dezelfde reden als waarom Rafke7 hem onlangs heeft verkocht. Hij is nog in exact dezelfde staat behalve dat er een extra gaatje bij de juwelier in de band is gemaakt om hem passend te maken op mijn pols.

Het prachtige 8.9mm dikke uurwerk is een lust voor het oog en de gebogen lugs vallen prachtig om je pols. De tempered blue steel wijzers op de white-silver plated wijzerplaat zijn een lust voor het oog en de gouden indexes maken het af. En dan heb je natuurlijk nog het onweerstaanbaar mooie afgewerkte in-house Alpha uurwerk dat door de zichtbodem is te aanschouwen.

Nu ik dit tik vraag ik me af waarom ik hem eigenlijk we doe…

Merk en model: Nomos Orion 38 ref. 384
Diameter: 38mm
Leeftijd: 28-12-2016
Papieren, doos en eventuele accessoires: Helemaal compleet: doos, papieren, extra RIOS bandje en het originele NOMOS poetjesdoekje.
Verzendkosten of afgehaald: Verzend op kosten en volledig risico koper, liefst afhalen
Conditie (krassen, werking etc): Goede staat op enkele haarkrasjes na en bandenwisselspoortjes bij de lugs
Soort uurwerk en kaliber: Nomos Caliber Alpha
Vraagprijs: € 1140

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

15 likes

2 likes

“Really, what more can be said about the Nomos Orion 38 except that it’s easily the ultimate under-$5000 dress watch and perhaps even a substantially greater sum. It is traditional German watchmaking done right. The utterly clean dial, sans numerals, would have been easy to make boring–but the Orion keeps things interesting with blued hands and gold indices. The Orion’s case loses the Tangente’s quirks while staying super thin, making it surprisingly versatile.”

1 like

Up en pricedrop naar € 1140 .

En een mooie stockfoto:

Gereserveerd!

1 like

En verkocht ! Dank voor het podium :heavy_check_mark:️

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.