Verkocht: NOS '70s Caravelle handwinder

Aangeboden,

Deze prachtige Caravelle uit de jaren '70, mooi sportief met -ongepolijste- haarscherpe kastlijnen, welke een geweldig lijnenspel opleveren. Het contrast tussen de fijngeborstelde bovenkant en de hooggtepolijste zijkant is een lust voor het oog. Ondanks de relatief rechte kast, ligt het horloge comfortabel op de pols. De tritium lumen is compleet aanwezig en is mooi verkleurd door de tand des tijds, hetgeen een lichtoranje kleur heeft opgeleverd dat perfect past bij de subtiele, champagnekleurige wijzerplaat.

De uurmarkers zijn opgelegd en ogen zeer solide. Na het geheel uitvoerig bestudeerd te hebben met een loepje, ben ik ervan overtuigd dat de markers en de wijzers zijn ingelegd met een blauwe steensoort, wat een prachtig effect oplevert.

Het horloge is afgelopen lente door mij gekocht als NOS vanuit Engeland, en -op een korte fotosessie na- ongedragen gebleven wegens overcompleet naast mijn Omega Constellation C-shape. De advertentie vermeldde slechts de goede staat en het feit dat hij ongedragen was, samen met wat korrelige foto’s, dus ik was uiterst positief verbaasd toen ik het horloge eenmaal ontving.

Je ziet vaak dat adverteerders pochen met de merknaam Bulova wanneer het om een Caravelle gaat, maar dat is niet zonder meer terecht. Dit is echter een mooi voorbeeld van waar de link vandaan komt. Caravelle was ten tijde van het produceren van dit horloge namelijk een ‘division’ van Bulova, blijkens het achterdeksel.

Merk: Caravelle.
Model: modelnaam onbekend.
Diameter: ca. 37mm excl. kroon.
Leetijd: 1974. Bron: NOS Caravelle handwindertje
Staat: ongedragen, ofwel NOS, dus zeer goed. De onderhoudshistorie is onbekend maar de kalender werkt volledig naar behoren en volgens mij loopt hij ca. +1 minuut per dag. Bij serieuze interesse time ik hem uiteraard een dagje voor je.
Uurwerk: ASST 1950/51. http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Standard_1950

Levering: verzending kosten en risico koper, of face to face
Prijs: € 125,00 excl. eventuele verzending.

En tot slot: het beeldmateriaal waar iedereen voor komt! Met excuus voor de pluisjes hier en daar. De wijzerplaat en het glaasje zijn absoluut mint.

Ik trap af met twee vrij ‘klinische’ foto’s die ik eens bij wijze van experiment gemaakt heb. Onthoud: deze foto’s zijn absoluut nietsverhullend en zijn met name bedoeld om het lijnenspel te benadrukken. De corrosie die je ziet, zie je niet om de pols.

Dan wat sfeerfoto’s. Op onderstaande foto’s zie je goed hoe mooi de markers en de kast zijn afgewerkt.

En als toetje twee wristshots :smiley:

10 likes

Upje.

Verzendkosten vanaf nu voor mijn rekening.

Patsboem, nu voor € 100,- incl verzending.
Geen geld voor een horloge in dermate goede staat!

1 like

Doe eens een leuk (ruil)bod.

1 like

Helemaal vergeten.
Kan ik er niemand blij mee maken?

2 likes

Up. Even 24 uur getimed en hij loopt +35s. Valt dus reuze mee allemaal :smiley:
De 100 knaken staan nog, of probeer eens een interessante ruil!

Verkocht aan een enthousiast forumlid!

3 likes