Verkocht: Omega Constellation (C-Shape) - cal. 751

Dit is de tweede Omega Constellation c-shape welke ik in korte tijd verkoop. Ik vind het werkelijk prachtige horloges maar ik wil toch verder sparen voor een gouden variant. Deze mag dus opzoek naar een nieuwe eigenaar!

Dit model staat bekend als de C-shape Constellation door de specifieke kastvorm. Het is in de jaren ‘60 ontworpen door Gerald Genta, ook wel bekend van de Royal Oak, Nautilus en Ingenieur. Dit was in die tijd het topmodel van Omega, dit is terug te zien in de gebruikte materialen en het chronometer uurwerk. Zo zijn de bezel en indexen van massief goud en de indexen en wijzers zijn ingelegd met onyx. Het uurwerk ziet er netjes uit en houd de tijd goed bij.

De wijzerplaat heeft een prachtige structuur (linnen), buiten in het zonlicht geeft dit een geweldig effect. Er zitten een paar kleine plekjes op de plaat maar deze vallen enkel in een bepaald licht op. De indexen en wijzers zijn in goede staat. De kast heeft wat krasjes maar over het algemeen is ook deze in een prima staat, alle vormen en lijnen kloppen. Ook de kroon is origineel. Het glas is origineel met het Omega logo in het midden en ook in een goede conditie. Aan het horloge zit een simpele lederen band, deze is gedragen.

De service historie is niet bekend. Het horloge loopt goed maar ik zou een servicebeurt altijd aanraden. In de prijs is hier al rekening mee gehouden.

Al met al dus een prachtig horloge in een goede staat voor zijn leeftijd!

Merk en model: Omega Constellation, ref. 168.029
Diameter: 35mm (valt groter)
Leeftijd: Circa 1970
Uurwerk: Omega cal. 751 (chronometer, automatisch)
Wat zit er bij: Omega service etui
Conditie: het horloge verkeerd in een prima vintage staat. Zie verhaal hierboven.
Band: zwarte lederen band (maat: 19mm)

Merk en model Omega Constellation, ref. 168.029
Diameter 35mm (valt groter)
Leeftijd Circa 1970
Uurwerk Omega cal. 751 (chronometer, automatisch)
Wat zit er bij Omega service etui
Conditie het horloge verkeerd in een prima vintage staat. Zie verhaal hierboven.
Band zwarte lederen band (maat: 19mm)
Prijs €850,- incl. verzekerde verzending, f2f is ook mogelijk.

Voor vragen graag een PM!

De foto’s:

18 likes

OHPF :blush:

2 likes

Deze is verkocht, bedankt HF!

2 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.