Verkocht: Omega Memomatic ref. 166.072 - Alarm complicatie

Weledelgestelde horlogevrinden,

Thans wil ik u hierbij op de hoogte stellen van het voornemen een geliefd edoch niet onmisbaar geacht polshorloge te gaan verkopen. Het gaat hierbij om een horloge uit het huize Omega (sedert enige tijd gevestigd in Zwitserland). Dames en heren met een hoge mate van vakbekwaamheid hebben dit exemplaar omstreeks het jaar 1971 vervaardigd en voor gebruik gereed gemaakt. Er is tevens een modelnaam aan dit horloge toegekend, in al hun wijsheid heeft men betracht dit horloge bekend te laten zijn met de naam; Memomatic. Een alleraardigste taalkundige samentrekking van het woord Memo, ookwel ā€œherinneringā€ en Matic, verwijzend naar het automatische uurwerk wat thans in het inwendige van de kast zijn rol vervult. Eenmaal om de pols zal het horloge zich, als ware het magie, opwinden door gebruik te maken van de bewegingen van uw arm. Tot verbijstering van uw ganse familie en bekenden-kring is dit horloge in staat om u wanneer u dit verlangt middels een zowel hoorbaar als voelbaar trilsignaal aan prangende zaken te herinneren. Deze zogenaamde alarm complicatie zal u daarom in staat stellen ongestoord te genieten van de fijnere tabakswaren* danwel het lezen van de courant zonder dat u regelmatig de tijd moet controleren voor de aanvang van uw volgende afspraak. Dit horloge is een toonbeeld van hoe moderne horlogerie een aanvulling is op het leven van een hardwerkende echtgenoot, vader van talloze kinderen en niet te vergeten hard werkende kostwinnaar. Maar laat bovenal aan anderen zien dat u een niet te onderschatten man bent voor wie tijd een schaars goed is.

Het horloge is voorzien van een kast volledig vervaardigd uit een legering van staal dat geen tekenen van corrosie zal tonen, ook niet wanneer u deze langdurig draagt. De kast is opgemeten en heeft een breedte van een uiterst onbescheiden edoch elegante 40 milimeters. Onlangs is door een uiterst vakkundig horlogemaker van naam de opwindkroon vervangen door een origineel exemplaar om daarmee de authenticiteit van dit exemplaar te kunnen garanderen. Hierbij is het interessant te vermelden dat het horlogemerk Omega de moeite heeft genomen om elk glaasje van eigen fabricage te voorzien van een een uiterst klein doch zichtbaar beeldmerk. Dat zich bevindt in het midden van het glas, waarvan akte.

Het eerder genoemde uurwerk met alarm complicatie heeft de modelaanduiding 980, dit uurwerk mag gerust een technisch hoogstandje worden genoemd. Middels een daarvoor aangemerkt knopje aan de rechterzijde van het horloge kan razendsnel van datum worden gewisseld, dit is buitengewoon handig in de maanden van het jaar waarin het aantal dagen slechts 30 of nog minder dagen telt. Een speciaal daarvoor aangebrachte knop geeft toegang tot de werking van het alarm, in de uiterste stand zal de opwindkroon dienst doen om het tijdstip voor het alarm in te stellen. Hierbij zullen twee schijven, zichtbaar op de wijzerplaat, gaan draaien zoals de maan om de aarde draait, om daarmee het nauwkeurig instellen van het alarm mogelijk te maken. Een visuele traktatie van formaat. Als daarna de knop in de eerste stand wordt geplaatst is het alarm geactiveerd. Op de daarvoor aangemerkte tijd zal het horloge u hier vriendelijk van op de hoogte stellen, zoals het ook een goede vrind zou betamen. Een moderne en belangrijke man kan eenvoudigweg niet zonder, dat moge duidelijk zijn.

U zult zich naast de initiƫle verbijstering ongetwijfeld hebben afgevraagd hoe u in handen komt van deze revelatie in techniek en esthetiek. Het aanbod wat ik u daarvoor tentoonspreid is een aanschafprijs van 900 Euro (niet te verwarren met Hollandse Florijnen, al presenteer ik u desgewenst een passende wisselkoers). Het is zeker mogelijk een aanbod te doen betreffende de aanschafprijs van dit prachtige horloge, ik wil u hierbij echter vragen mij te behoeden van biedingen die mij jammermoedig zouden kunnen stemmen.

Hoogachtend,

HorloG

*Roken schaadt de gezondheid

40 likes

850 euro, omdat het geen kerst is.

1 like

Wel Pinkpop, geen pinksteren, daarom nu 800 Euro.

2 likes

Laatste kans, 750 euro

Verkocht

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.