Verkocht: Rolex Datejust 16233 (1988)

Mijn 16233 mag vertrekken. 3 x Rolex is teveel en de 1603 en GMT Master II winnen het van de two tone.
Hij is uit 1988 en in dat jaar kreeg de Datejust een upgrade (van de 16013 naar de 16233) met het nieuwe 3135 uurwerk en saffier.

Geen originele B&P maar wel een Rolex servicepas, service-etui en boekje uit juni 2017. Toen heeft deze een volledige beurt gehad bij Rolex. Factuur van Gassan zit erbij.
De staat is uitstekend! Kast is door Rolex gepolijst bij de laatste service. Dus gepolijst, maar met beleid.
Wijzerplaat is door Rolex vervangen door een exemplaar met de “Roman rail track”. Die vind ik persoonlijk mooier maar het is aan jou of je dat een plus vindt.
De band is goed voor polsen tot zo’n 19cm gok ik. Normale rek voor de leeftijd. Uitstekend draagbaar, bijzonder comfortabel en zeker nog niet aan revisie toe. Kroon op de sluiting is ook nog goed. De sluiting is bij de servicebeurt niet gepolijst en bevat dus de gebruikelijke desk dive sporen.

Merk en model: Rolex 16233
Jaar: 1988
Diameter: 36mm
Conditie: Zeer goed. Uiteraard rekening houdend met de leeftijd.
Uurwerk: 3135
Wat zit erbij: Servicepas van 16-06-2017, Service-etui en serviceboekje.
Factuur van service zit er ook bij (ruim 1500,-) dus nog Rolex garantie tot juni 2019!
Prijs: 3750,00

De prijs lijkt mij uitstekend voor een 16233 in deze staat met een recente Rolex service.
Ik heb een sterke voorkeur voor cash, maar wil inruil niet op voorhand afwijzen. Wel alleen Rolex, Omega, Zenith (El primero) Meistersinger en Breitling.
Ik werk in Den Haag (kantooruren) en woon in Voorburg.

Sluiting onder “confronterend” licht

De goodies

Bonus sfeerplaatje

21 likes

Verkocht aan een forumlid uit 1988. Zoals het heurt!

5 likes