VERKOCHT: Rolex Submariner 5512 'meters first' met ghost bezel (ca. 1967)

Een paar weken terug gekocht via een bekende Amerikaanse handelaar (foto’s geleend met toestemming) ter vervanging van mijn 5513 maxi dial. Maar na enig beraad heb ik besloten om mijn 5513 voorlopig te houden en op zoek te gaan naar een ‘red sub’. Het betreft een ref. 5512 Submariner met mooie ‘ghost’ faded bezel (fat font, long 5). Het horloge heeft ook te koop gestaan bij HQMilton (voor een bak meer).

Meters first-wijzerplaat in uitstekende originele conditie (niet relumed!) en met een correcte serial range (1,7 mil). Zilveren ‘scoc’-tekst. Caseback vermeldt ‘IV 67’, hetgeen eveneens correct is. De wijzers zijn ingekleurd door ABC Watchwerks. Op de foto lijkt er enig verschil in kleur te zijn met de lume dots, geen idee waarom, want in het echt matchen ze nagenoeg exact. Serie- en referentienummers zijn beide goed leesbaar! De jongere 93150-oysterband (optioneel) heeft 11 links en vertoont enige rek, maar is nog decennialang te gebruiken. Servicegeschiedenis is onbekend, maar het horloge loopt keurig op tijd (ik denk zelfs binnen cosc-specs).

Verplichte rijtje:

1.het merk + het model: Rolex ref. 5512 Submariner 'meters first’
2.de diameter (van links naar rechts zonder de kroon mee gemeten): 40mm
3.de leeftijd van het horloge: ca. 1967
4.aanwezigheid van papieren, doos en eventuele accessoires: 93150-band met 11 links optioneel
5.eventuele verzendkosten of dat het alleen kan worden afgehaald: in overleg
6.de conditie van het horloge (krassen, slijtage, werkt het, enz.): zie de foto’s en beschrijving
7.soort uurwerk (automaat, quartz, handopwinder, enz.) plus indien bekend het type (maker + type): Rolex cal. 1570 automaat
8.de vraagprijs: 6850 met stalen oysterband, 6375 zonder.

3 likes

Hierbij op verzoek wat (iphone-) foto’s onder verschillende lichtbronnen, waarop te zien is dat de lume op de wijzerplaat keurig matcht met de wijzers. Aangezien het tritium bij daglicht nog even oplicht (correct voor deze periode wijzerplaat), lijkt er op de bovenste reeks foto’s enig (kleur)verschil in te zitten.

2 likes

PB’s beantwoord (sorry ik krijg ineens geen e-mailnotificatie meer?) en upje.

Nieuwe up. Binnenkort op VRM, maar verkoop 'm liever binnen NL.

Het lukt me niet om de topictitel aan te passen (blijf het nieuwe forum ontzettend lastig vinden), maar deze is verkocht. Dank HF!

Deze topic is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet langer geaccepteerd.