Verkocht: Seagull1963 - burgerluchtvaart editie

Omdat ik vind dat ik nu teveel chronografen in de horlogedoos heb, en vanwege het “Help Johan aan een Grand Seiko” fonds, mag mijn Seagull 1963 “HKED edition” ook het huis verlaten (lichte twijfel nog :wink: ).

Ik heb hem zelf begin 2018 gekocht, en af en toe gedragen, dus hij heeft wat lichte gebruikssporen (o.a. wat krasjes op de lugs van bandenwissels). Het glaasje is plexiglas; ik heb niet gecontroleerd of daar lichte krasjes op zitten, want die poets je er zo uit (wil ik ook wel doen voor de evt. koper). Storende krassen of beschadigingen zitten er in ieder geval niet op.

Dit is een minder voorkomende editie van de Seagull 1963, en is (met uitzondering van de zichtbodem) een getrouwe kopie van het horloge dat aan piloten in de Chinese burgerluchtvaart werd verstrekt. Het is dus niet de militaire, of “fantasie” versie, maar is gebaseerd op een horloge dat daadwerkelijk in gebruik was.

Hier is het originele voorsteltopic :slight_smile: NA: "ED1963" Chinese chrono

Mijn vraagprijs voor dit horloge, inclusief de leren band en de NATO waar hij nu op zit, is €180.

De verdere gegevens:

Afmetingen zonder kroon: 38mm
Soort uurwerk: handopwinder, ST19 (in uitstekende staat, chrono gaat ook netjes terug naar nul)
Conditie: lichte gebruikssporen, maar in prima staat

Ik heb een sterke voorkeur voor persoonlijke overdracht, ergens in het midden van het land (ik woon zelf vlakbij Utrecht).

Dan hierbij nog de foto’s :slight_smile:

En een foto met lelijk licht, zodat de krasjes enzo duidelijk zichtbaar zijn (in het echt lang niet zo opvallend natuurlijk)

Bedankt voor de belangstelling!

19 likes

up :slight_smile:

Excuses voor het snelle upje, maar er waren vragen over betere foto’s van de onderkant van het horloge.

Als je goed kijkt, kun je zien dat de beschermsticker er nog op zit. Die ga ik er nu ook niet af peuteren.

!

20181117_085808|281x500

Vooruit, €170 dan maar :wink:

Gereserveerd voor een forumlid

En verkocht.

Koper bedankt, en dank aan HF voor de mogelijkheid.

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.